מלא/י פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

ללמוד אצלנו   קורסי הלימוד

רשימת הקורסים

נקה
  • הסטארט-אפ הישראלי: מרעיון להנפקה בורסאית

    ניהול ארגוני שירות M.A. | שנה א’ | בחירה
    הערכת הקורס: 1. בוחן מושגי יסוד (30%) 2. עבודה מסכמת (70%) על הסטודנט לבחור אחת מהאפשרויות הבאות לעבודה: • הצגת תוכנית להקמת חברת סטארט אפ לשירות דיגיטלי החל מרעיון, סבבי גיוס, הנפקה או אקזיט. • תיאור של חברת סטארט אפ ישראלית שהצליחה תוך ניתוח השלבים השונים והגורמים שהובילו להצלחה.
    סמסטר ב' , שנה א’
    נקודות זכות: 2

    חברות סטארט-אפ (חברות הזנק) מהוות סוג חדש של ארגוני שירות שהחלו להתפתח משנות ה-90 של המאה הקודמת. חברת סטארט-אפ היא חברה שהוקמה במטרה לפתח מוצר, שירות או רעיון ייחודיים על בסיס תשתית טכנולוגית-דיגיטאלית מתקדמת. מחזור החיים של חברת סטארט-אפ הינו ייחודי משום שעם מכירתה או הנפקתה לבורסה החברה משנה את ייעודה והמבנה הארגוני.

    במסגרת הקורס נלמד על ייחודו של משק חברות הסטארט-אפ בישראל ובעולם כולל ניתוח של הסיבות והתנאים להתפתחות תרבות ארגונית המעודדת הקמת סטארט-אפ. נלמד כיצד רעיון למוצר או שירות מפותח ומיושם מבחינה טכנולוגית ומסחרית ונבחן את שלבי ההתקדמות של הפיכת רעיון מופשט לחברה יצרנית מפיקת רווחים המונפקת בבורסה. עוד במסגרת הקורס נכיר את השוק הפיננסי בישראל ובעולם המקדם רעיונות ותומך בחברות סטארט-אפ כדוגמת קרנות הון גידור, חממות טכנולוגיות או משקיעים פרטיים (אנג'לים).

    שיטת ההוראה בקורס תתבסס על חקר מקרים של מגוון חברות סטארט-אפ ישראליות שפיתחו שירותים דיגיטליים ונבחן את סיפור הצלחתן ו/או כישלונן. נערוך ניתוח ביקורתי של העיתונות הפיננסית והודעות בורסאיות הדנות בחברות סטארט-אפ בשלבים השונים של התפתחותן במטרה להעריך את הסיכוי-סיכון המקצועי-פיננסי של החברה.