מלא/י פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

ללמוד אצלנו   קורסי הלימוד

רשימת הקורסים

תקנון קורסי בחירה (תש"ף)

הנחיות לרישום מקוון לקורסי בחירה

* ניתן לבחור בקורסי בחירה מכל החוגים

נקה
  • אנגלית מקצועית ומעשית - מתוקשב סינכרוני

    קוד הקורס: 170000951
    הערכת הקורס: פרזנטציה: 40%, תרגילי אמצע: 50%, השתתפות: 10%
    דרישות קדם: פטור באנגלית או רשום בקורס מתקדמים ב' (רמה 1) באנגלית
    סמסטר א'
    יום ושעה: רביעי , 19:00-20:30
    נקודות זכות: 3 נ"ז

    תקציר הקורס:

    מטרת הקורס היא להכיר את העולם העסקי המערבי וללמוד איך להשתלב בו בהצלחה. באמצעות תרגול ומשחק תפקידים, הסטודנטים יבנו את הביטחון העצמי באנגלית ויוכלו לדבר שוטף עם עמיתים לעבודה, לקוחות, ספקים, בעלי עסק וכו'. הם ילמדו לבנות אמון במקום העבודה ולהתמודד במצבים שונים. בנוסף, הסטודנטים ירכשו כלים לכתיבת קורות חיים והודעות במייל האלקטרוני באנגלית בדרך מקצועית ואפקטיבית. הסטודנטים גם ילמדו להכין מצגות ולהציג פרזנטציה באנגלית.

    האם תצליחו לתקשר עם לקוח או מטופל באנגלית? האם אתם מספיק בקיאים באנגלית כדי שתוכלו לשוחח עם עמיתים או אנשי מקצוע? האם אתם מרגישים נוח להתכתב באנגלית? האם אתם בטוחים שאתם מסוגלים לעבור ראיון עבודה שנערך באנגלית? האם יש לכם קורות חיים באנגלית?

    אם התשובה לאחת מהשאלות האלה היא 'לא', הקורס הסינכרוני והמקוון הזה הוא אידיאלי עבורכם. 

    הקורס "אנגלית מקצועית ומעשית" מכין את הסטודנטים לחיים המקצועיים; מהשלב הראשוני של הגשת מועמדות לעבודה, שלב הראיון והמיונים, ושלב העבודה עצמה שדורשת אינטראקציה ושיתוף פעולה. באמצעות הדרכה ותרגול, התלמידים ירכשו כלים להתנהל באופן מקצועי במקום עבודתם ויפגינו ביטחון עצמי בהבעתם באנגלית.

    הכיתה הווירטואלית משפרת את החוויה הלימודית ומספקת במה אינטימית ותומכת שמתאימה למשחק תפקידים וללמידה יעילה.

    דרישות הקורס:

    נוכחות: 80%.  לכל היותר ניתן להחסיר שני שיעורים בלבד לאורך הקורס

    הרכב הציון:

    נוכחות | שיעורי בית | השתתפות: 10%

    מטלה 1: 20%

    מטלה 2 : 15%

    מטלה 3: 15%

    פרויקט גמר: 40% 

    ציון עובר: 60

     

    Is your English fluent enough to deal with a customer, client or patient? Are you proficient enough to interact with colleagues or professionals in English? Do you feel comfortable corresponding in English? Are you confident that you could pass an interview conducted in English? Do you have a Curriculum Vitae in English?

    If the answer to any of these questions is ‘No,’ this online synchronous course is ideal for you.

    The Professional & Practical English Course prepares students for professional life; from the initial stage of application and the interviewing process through to the effective performance, interaction and collaboration required once they have secured a job. Through guidance and practice, the students will not only learn to conduct themselves in a professional manner but also to express themselves confidently in fluent English.
    The virtual classroom further enhances the experience by providing a nurturing and supportive setting which lends itself to role playing and effective learning.

     

     *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • אבולוציה

    שנה ג’
    קוד הקורס: 100505323
    הערכת הקורס: בחינה בכתב
    דרישות קדם: רצוי רקע בסיסי בביולוגיה
    הקורס באחריות: החוג למדעי המעבדה הרפואית
    סמסטר ב' , שנה ג’
    יום ושעה: ראשון , 10:00-13:00
    נקודות זכות: 2

    תקציר הקורס: ההתפתחות האבולוציונית של היצורים על פני כדור הארץ

    תיאור הקורס ומטרותיו:

    הקורס יעסוק בהקניית מושגי היסוד באבולוציה, ויסקור בפני הסטודנטים את ההיסטוריה של המחקר האבולוציוני. בקורס ילמדו הסטודנטים על הסיסטמטיקה של היצורים הביולוגים ועל השיטה הקלדיסטית המשמשת למיונם במחקר האבולוציוני. פרק נוסף של הקורס ידון בעידנים הגיאולוגים, בביוגאוגרפיה, בחקר המאובנים, הפליאונטולוגיה, ובנדידת היבשות. בהמשך הקורס נלמד על ההיסטוריה של החיים על פני כדור הארץ, מוצא חסרי החוליות והתפתחותם האבולוציונית, מוצא בעלי המיתר ונדגיש בעיקר את האבולוציה של החוליתנים. חלק חשוב נוסף של הקורס ידון בתהליכים האבולוציוניים והשונות הגנטית, באבולוציה מולקולרית, במוטציות, רקומבינציות והברירה הטבעית. בחלק האחרון של הקורס ידונו נושאים הקשורים בקשר האבולוציוני בין התפתחות הפרט (אונטוגנזה) והתפתחות הקבוצה (פילוגנזה) ובאבולוציה של האדם.


    דרישות הקורס
    נוכחות: 80% נוכחות חובה
    מטלה 1: 10%
    מטלה: 2: 10%
    מבחן סופי : 80%

    ציון עובר - 55

    הקורס יינתן באופן: מתוקשב סינכרוני  

    *יתכנו שינויים, הסילבוס הסופי יפורסם באתר הקורס ב-Moodle בתחילת הסמסטר. 

  • אתיקה בתקשורת צילומית

    שנה ד’
    קוד הקורס: 100601644
    שם המרצה: ד"ר טל מורס
    דרישות קדם: אין
    הקורס באחריות: החוג לתקשורת צילומית
    סמסטר א' , שנה ד’
    יום ושעה: שני , 10:00-12:00
    נקודות זכות: 2

    קורס מתוקשב סינכרוני

    תקציר הקורס:
    חבורה של נערים מצלמים יחסי מין שהם מקיימים עם נערה בת גילם ומשתפים את הצילומים לאחר מכן בקבוצת "וואצאפ" מפלגה גדולה מבקשת להציב מצלמות בקלפיות; שוטרים לובשים מצלמות גוף כדי לתעד אינטראקציות שלהם עם אזרחים; צלם מגיע לזירת פיגוע לפני כוחות ההצלה ומתחיל לצלם במקום לחבוש פצועים; שחקן שהיה "הפנים" של מותג כלשהו אינו מעוניין להמשיך לשמש פרזנטור של המותג; חברת אופנה מציגה דוגמנים רזים באופן קיצוני הודות לטכנולוגיית עיבוד וריטוש תמונות; יועצת תקשורת מפרסמת פוסט עם צילום מפוברק ("פייק ניוז"); רשת חברתית מחליטה לצנזר תמונה של פוליטיקאי אוכל סטייק חזיר.... האם כל אחד מהתרחישים הנ"ל לגיטימיים? מה צריכה להיות המדיניות ביחס לכל תרחיש כזה? מה נכון? מה אתי? האם יש רק תשובה אחת נכונה?

    מוסר עוסק בהסדרת הראוי והלא ראוי ביחסים בין אנשים ואתיקה היא התפיסה המקובלת בדבר ההתנהגות הראויה בתחום חיים מסוים. אבל שאלות של אתיקה בתקשורת חזותית הן כבר מזמן לא רק שאלות לפילוסופים של מוסר או לוועדות אתיקה מקצועית. כיום, כמעט לכולנו יש טלפון חכם עם מצלמה וחיבור לאינטרנט. היחסים בין אנשים הופכים להיות תלויים יותר ויותר בטכנולוגיות של תקשורת, ובכלל זה באמצעים של תקשורת חזותית, ולהתנהגות שלנו – כאזרחים, כאנשי מקצוע או כמשתמשים (users) – יש השלכות אתיות מורכבות.

    הקורס יעסוק בשאלות האתיות המתעוררות בנוגע ליחסים חברתיים בסביבה הנתונה לתיווכם של אמצעי התקשורת, בדגש על תקשורת צילומית. במהלך הקורס נפרק את המודלים התקשורתיים המוכרים ונבחן את ההיבטים האתיים הנוגעים לכל מרכיב במודל. כך, לדוגמא, נשאל ראוי ומה לא ראוי ביחסים שבין צלם למצולם; או ביחסים שבין צלם לקהל. מהי האחריות שיש ליצרני תוכן וצרכני תוכן (עיתונאים, צלמים, מפיקים, פרסומאים, אזרחים) ביחס לקהילה שבתוכה הם פועלים, ביחס לתכנים המופקים והמופצים וביחס לטכנולוגיה המשמשת להפצת התכנים. במהלך הקורס, נתייחס לדילמות אתיות בתחומי תקשורת שונים, ובהם צילום תיעודי, צילום מסחרי, עבודה עיתונאית, תקשורת בידורית, תקשורת נרטיבית ועוד.

    תפוקות למידה:
    עם סיום הקורס בהצלחה יוכלו הסטודנטים:
    1. להכיר מושגי יסוד בתיאוריות של מוסר
    2. להבין טוב יותר את הדילמות האתיות והמוסריות בתקשורת חזותית
    3. להבחין בין ראוי ולא ראוי במערכת היחסים שבין צלם-מצלמה-צילום-מצולם
    4. לזהות ולהשתמש בעקרונות תיאורטיים בחיי המעשה
    5. לפתור בקלות רבה יותר דילמות אתיות בתקשורת חזותית

    דרישות הקורס:
    נוכחות: נוכחות חובה ב-80% מהשיעורים, סטודנט/ית שלא נכח/ה ב-80% מהשיעורים לא יוכל/תוכל לגשת למבחן. הנוכחות תיבדק בתחילת כל שיעור.
    השתתפות פעילה בשיעורים: במהלך השיעורים יתקיימו דיונים ופעילויות בפורמט מקוון. הציפייה היא להשתתפות פעילה ומעורבות בנעשה בשיעורים.
    ביצוע מטלות הקורס: לאורך הסמסטר, סטודנטים/יות יידרשו לבצע מטלות לקראת השיעור או לאחריו. ביצוע המטלות הוא תנאי חשוב לקיומה של למידה משמעותית וכן ישמש להערכת הסטודנטים/יות (פירוט בהמשך).

    הערכת הסטודנטים/יות בקורס (פירוט מלא של המטלות יימסר במהלך שנת הלימודים):
    מטלה 1: השתתפות פעילה בשיעורים – 10%
    מטלה 2: מטלות קריאה (כתיבת תגובה ל-2 מחומרי הקריאה של הקורס) – 20%
    מטלה 3: העלאת נושא לדיון כיתתי (מטלה קבוצתית) – 20%
    מטלה 4: עבודת אמצע הסמסטר (בזוגות) – 20%
    מטלה מסכמת: עבודת סוף הקורס בסיום הסמסטר – 30%
    ציון עובר: 55/100 מהציון המשוקלל בקורס

    *יתכנו שינויים. הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-Moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • תיעוד וצילום בקהילה

    קוד הקורס: 170000981
    הערכת הקורס: השתתפות פעילה, מעורבות בקהילה, מטלות אמצע ומטלה מסכמת
    דרישות קדם: פעילות בקהילה במסגרת מלגה - של המכללה או של קרנות חיצוניות (פר"ח, אימפקט, ארתקאא וכד').
    סמסטר א'
    יום ושעה: חמישי , 16:00-17:30
    נקודות זכות: 2


    קורס המיועד לסטודנטים שפועלים בקהילה באופן רציף במסגרת מלגות.

    בקורס יתרגלו את השפה הצילומית-ויזואלית, ויתעדו את הפעילות בקהילה שהם מבצעים באספקט נוסף - דרך עדשת המצלמה (מצלמה של טלפון נייד או מצלמה ביתית אחרת).

    בסיום הקורס יפיקו ספר דיגיטלי עם סיפור הפעילות בקהילה, באמצעות כתיבה וצילום.

    אין צורך בידע מוקדם בצילום. במסגרת הקורס יפתחו הסטודנטים כישורים צילומים בסיסיים באמצעות לימוד תיאורטי ומספר תרגילים מעשיים, ויישמו אותם בספר שיפיקו.

    הקורס יועבר באופן מקוון במתכונת סדנאית.

    נוכחות חובה במפגשים המקוונים.


  • תולדות הצילום א

    שנה א’
    קוד הקורס: 100601931
    שם המרצה: רועי בושי
    דרישות קדם: אין
    הקורס באחריות: החוג לתקשורת צילומית
    סמסטר א' , שנה א’
    יום ושעה: שלישי , 12:00-14:00
    נקודות זכות: 2

    קורס מתוקשב סינכרוני

    תקציר הקורס:

    מי הראשון שחשב על צילום? מתי וכמה פעמים הוא הומצא? מה הקשר בין דהירת סוסים, פיתוח התעופה, המצאת הקולנוע, ציור אוונגרד מודרני, ניהול מדעי של עבודה וצילום? איך, ובאילו תנאים, הופך תצלום ל"אמנות"? ומה קרה לאמנות מרגע שהופיע הצילום? לאילו דיסציפלינות חדר המדיום החדש לאחר הופעתו? כיצד אפשר הצילום לצפות, למדוד ולנהל בצורות חדשות את הגוף והחברה? האם ניתן לצלם את הנפש האנושית? מתי החל הצילום הפורנוגרפי? כיצד קשור אלבום תמונות המשפחה לכתיבת היסטוריה? כיצד נפגשו הצילום והעיתונות, ואיזה קורא/צופה הם דמיינו?

    מאז המצאתו הצילום מהווה טכנולוגיה מרכזית שבו זמנית מעצבת ומשקפת את החברה, בונה ומשנה את "תמונת העולם" שלנו. האם הצילום מתעד ומפיץ ידע, או שמא מסיח את דעתנו ומסמא את עיננו מלראות את המציאות? האם הוא בידור? מדע? מידע? אמנות? הקורס "תולדות הצילום" נע בין שאלות אלו דרך סקירה של רגעים היסטוריים חשובים מאז המצאת המצלמה. הקורס בוחן את פרקטיקת הצילום מזווית היסטורית, בהקשריה הרחבים-מערכתיים-תקשורתיים, כתופעה חברתית-תרבותית מרכזית בעידן המודרני, ולא רק ככלי אומנותי. הוא נבנה בשני צירים עיקריים: ציר תמטי (לפי נושאים) וציר כרונולוגי (ציר הזמן). נבחן בו כיצד שינויים היסטוריים, טכנולוגיים, חברתיים ותיאורטיים משפיעים על הדרך בה מייצרים וצורכים תצלומים. ננסה להבין מה הרלוונטיות של ההיסטוריה של הצילום לעבודה של צלמים, אמנים ומשתמשים היום. השיעורים נבנו על סמך ביבליוגרפיה עשירה ומלווים בחומרים ויזואליים מרתקים.

     

    תפוקות למידה:

    עם סיום הקורס בהצלחה יוכלו הסטודנטים:

    1. לנתח את ההיסטוריה של הצילום בקונטקסט תרבותי, פוליטי, מדעי וטכנולוגי רחב.
    2. למקם את מדיום הצילום בצומת שבין אמצעי תקשורת, כלים אמנותיים, מופעי ראווה, מכשירי מעקב-סיווג-קטלוג-מדידה, סוכני פופולריזציה של התרבות ואמצעי רישום בירוקרטיים.
    3. לחשוב ולהבין תופעות ומנגנונים כמו הצילום כתוצרים של תהליכים ספציפיים, מרובים ומגוונים.
    4. לפתח את עבודתו המעשית ביחס לשאלות תאורטיות-חברתיות-אסתטיות שהן גם היסטוריות וגם אקטואליות.
    5. להכיר צלמים מרכזיים וגופי עבודה בולטים בתולדות הצילום.

     

    דרישות הקורס:

    נוכחות: נוכחות חובה ב-80% מהשיעורים, סטודנט/ית שלא נכח/ה ב-80% מהשיעורים לא יוכל/תוכל לגשת למבחן.

    השתתפות פעילה בשיעורים: במהלך השיעורים יתקיימו דיונים ופעילויות בפורמט מקוון. הציפייה היא להשתתפות פעילה ומעורבות בנעשה בשיעורים.

    ביצוע מטלות הקורס: לאורך הסמסטר, סטודנטים/יות יידרשו לבצע מטלות לקראת, בזמן או אחרי השיעור. ביצוע המטלות הוא תנאי חשוב לקיומה של למידה משמעותית וכן ישמש להערכת הסטודנטים/יות (פירוט בהמשך).

     

    הערכת הסטודנטים/יות בקורס (פירוט מלא של המטלות יימסר במהלך שנת הלימודים):

    מטלה 1: השתתפות פעילה בשיעורים – 10%

    מטלה 2: מטלות קריאה – 10%

    מטלה 3: עבודת אמצע הסמסטר – 20%

    מטלה מסכמת: עבודת סוף הקורס בסיום הסמסטר – 60%

    ציון עובר: 55/100 מהציון המשוקלל בקורס

     

    *יתכנו שינויים. הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-Moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • האם מוכרים פוליטיקאים כמו במבה? השיווק הפוליטי בישראל ובעולם - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001431
    שם המרצה: ד"ר ברוך לשם
    דרישות קדם: אין
    סמסטר ב'
    יום ושעה: מתוקשב ,
    נקודות זכות: 2

    תיאור הקורס:

    התקשורת היא שחקן מרכזי וחשוב במערכת הפוליטית: סדר היום הפוליטי משפיע על סדר היום התקשורתי ובמקביל גם מושפע ממנו. בקורס נסקור נקודות השקה בין סדר היום הפוליטי לבין דעת הקהל, בין סדר היום התקשורתי לסדר היום הפוליטי, המדיני, הביטחוני ועוד.

    בקורס ייבחנו שיטות השיווק הפוליטי בישראל ובעולם. נסביר כיצד ניצחו פוליטיקאים כמו ג'ון קנדי, רונלד רייגן, ביל קלינטון וברק אובמה בארה"ב ומנחם בגין, יצחק רבין ובנימין נתניהו בישראל. בעיקר נתמודד עם השאלה אם כיום משווקים פוליטיקאים כמו מוצרים מסחריים לכל דבר. או, כלשון כותרת הקורס: האם מוכרים פוליטיקאים כמו במבה?

    תפוקות למידה:

    1.   להכיר את מערכת היחסים שבין המערכת הפוליטית לבין המערכת התקשורתית

    2.   להכיר את השיטות שבהן משתמשות המפלגות כדי להעביר את המסר שלהן לציבור

    3.   התלמידים יוכלו להשתמש בידע הזה, אם ירצו להשתלב במערכת הפוליטית

    4.   התלמידים יוכלו להשתמש בידע הזה, אם ירצו להשתלב במערכת התקשורתית

    5.   לתלמידים יהיו כלים להבין אירועים המתרחשים במערכת הפוליטית והתקשורתית

    דרישות הקורס

    1.   השתתפות בדיונים - 30% מציון הקורס

    2.   עבודת אמצע -30% מציון הקורס

    3.   עבודת סיום  - 40% מציון הקורס

     

    ציון עובר: 55 

    *יתכנו שינויים והסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • מדיטציה, מדע ומה שביניהם

    קוד הקורס: 170001271
    שם המרצה: רנית גבריאלי
    דרישות קדם: אין
    סמסטר ב'
    יום ושעה: שני , 17:00-18:30
    נקודות זכות: 3

    תיאור הקורס:

    מחקרים על אימון במדיטציית מיינדפולנס מצביעים על שיפור בתפקודים קוגניטיביים, תפקודים רגשיים, תפקודים פיזיים, וקידום התנהגות גמישה ומודעת של המתרגל. כל מפגש יכלול למידה עיונית, למידה חווייתית ושיח קבוצתי.

    במהלך הקורס נתרגל תרגולים שונים מעולם המיינדפולנס - התבוננות בנשימה, בתחושות הגוף, בחושים, תיוג מחשבות ועוד.

    דרישות הקורס:

    השתתפות פעילה ונוכחות חובה - 20%

    מטלת אמצע - רפלקציה על התהליך האישי של התרגול במהלך הסמסטר - 30%.

    • מטלה סופית – פרזנטציה על מחקר אקדמי בנושא וקישורו לאחד מנושאי הקורס המרכזיים - 50%.

     

    ציון עובר בקורס - 55

     

    מועדי הגשת העבודות לאורך הסמסטר: תאריכי ההגשה ייקבעו בשיעור הראשון.

    פורמט ההגשה הנדרש: ההגשה תעשה כפרזנטציה כתובה והצגתה תהיה מול הכיתה.

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • יזמות עסקית

    קוד הקורס: 170001541
    הערכת הקורס: הצגת מיזם בכיתה, השתתפות פעילה ומטלות נוספות
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א'
    יום ושעה: שני , 17:00-19:30
    נקודות זכות: 3 נ"ז

    תקציר הקורס:

    הקורס מעניק לסטודנטים הזדמנות ייחודית להתנסות בתהליך היזמות בסביבה אקדמית. צוותים של סטודנטים מהחוגים השונים יאתרו אתגרי שוק, יאמתו את צרכיו של הלקוח, יזהו את השוק בו הם פועלים, יבצעו הערכה של סיכוי מול סיכון ויכינו מודל עסקי ליישום הרעיון.

    הקורס יציג תיאוריות הקשורות בחדשנות ויזמות ביחד עם מידע יישומי לבחינת רעיונות יזמיים. הסטודנטים ינתחו את השוק ומאפייניו, יזהו פתרונות חלופיים ויפתחו מודל עסקי עבור הפתרון המוצע. הסטודנטים יפגשו עו"ד פטנטים וקניין רוחני וירחיבו את הבנתם לגבי ההיבט המשפטי של המיזם. בסיום הקורס, הסטודנטים יכינו מצגת עבור משקיעים פוטנציאליים ותוכנית עסקית עבור המיזם.

    דרישות הקורס:

    נוכחות: נוכחות מומלצת מאד בשיעור ראשון לצורך הסבר על הקורס. נוכחות חובה עם מצלמות פתוחות בפגישות אישיות עם הצוותים ובמצגת סיום.

    מטלה 1: הגשת משימת זיהוי הזדמנויות – תיאור 2 רעיונות יזמיים והערכתם (בקבוצות) – 20%

    מטלה 2: מיפוי ההזדמנויות על גבי מטריצת הערך (בקבוצות) – 15%

    מטלה 3: הצגת המיזם בפני חברי הכיתה – תוך התייחסות לכל שלבי המיזם, מהרעיון הראשוני ועד ליישומו, בניית מודל עסקי - עבודה בקבוצות עם ציון אישי לכל סטודנט – 30%

    מטלה 4: רפלקציה אישית – ניתוח תהליך היזמות, תוך התייחסות לאתגרים השונים, בשלבי הייזום השונים ובאינטגרציה עם הספרות האקדמית (עבודה אישית) – 35%

     

    ציון עובר: 55

     *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • המשפט העברי והמשפט הישראלי - מה ביניהם - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001511
    הערכת הקורס: מבחן מסכם: 60%, תרגילים שבועיים: 40%
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א'
    יום ושעה: מתוקשב ,
    נקודות זכות: 2 נ"ז

    תאור ומטרות הקורס:

    חלקו הראשון של הקורס יעסוק במבוא ובסקירה של המשפט העברי (המשפט לפי ההלכה היהודית), במקורות המשפט העברי, בסקירה של הספרות והחכמים המרכזיים במשפט העברי, ובהיכרות ובלימוד של מושגים בסיסיים של המשפט העברי.

    חלקו השני והעיקרי של הקורס יעסוק בשילובו ובמעמדו של המשפט העברי במשפט הישראלי הנהוג במדינת ישראל, תוך כדי התמקדות בסוגיות נבחרות בהם נדגים הבדלים שונים בין המשפט העברי למשפט הישראלי, וכן נדגים סוגיות בהם שולבו עקרונות מהמשפט העברי בפסיקה הישראלית.

    הקורס יתנהל באופן מתוקשב, כאשר בסיומה של כל יחידת לימוד, יתקיים תרגיל המסכם את יחידת הלימוד (סך כל התרגילים: 40% מהציון הסופי), ובסיום הקורס יתקיים מבחן על כל תכני הלימוד שבקורס (60% מהציון הסופי).

    הערכת הקורס:

    1. 40% מהציון – תרגילים שבועיים במהלך כל מפגשי הקורס באמצעות "מודל".

    2. 60% - מבחן (מבנה המבחן: 75% שאלות אמריקאיות, 25% שאלות פתוחות)

    חובת השתתפות מינימאלית בקורס: 80%.

    ציון עובר בקורס: 55

    *יתכנו שינויים והסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • מבוא למדעי הנתונים - data science - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001531
    הערכת הקורס: מבחן מסכם: 50%, 3 תרגילי אמצע: 50%
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א'
    יום ושעה: מתוקשב ,
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:

    מדעי הנתונים הוא מקצוע בין-תחומי חשוב ומרכזי בחברה המודרנית בזכות יכולתו לרכז שיטות עיבוד וניתוח נתונים לצורך זיהוי מגמות, הצגת מסקנות וקבלת החלטות במטרה להפוך נתונים לידע.
    היכולת הזאת מתבססת על מערכות מידע דיגיטליות שמסוגלות לאסוף, להעביר, לאחסן ולנתח נתונים בכמויות הולכות וגדלות.

    הקורס הזה נותן מבוא לטכנולוגיות שמשמשות מערכות מידע במגוון רחב של תחומים ובהם מחשבים, רפואה , כלכלה, תקשורת, מדעי הטבע, מדעי הסביבה ומנהל עסקים.
    הקורס מציג גישה איכותית, ברמה של מעל מתכנת מחשבים מתחיל ומתחת לרמת המומחיות של אנשי תכנון וניהול בקבוצות פיתוח תוכנה ו - IT תוך שימוש במגוון רחב של כלים הנמצאים בחזית הטכנולוגיה.

     

    תיאור קצר של הקורס ומטרותיו:

    הקניית ידע וכלים, בשיטות מתקדמות לאיסוף, ניתוח ועיבוד נתונים. הקורס מקנה לסטודנט ידע ושליטה במגוון רחב של טכנולוגיות הנמצאות בקדמת הבמה.

     

    דרישות הקורס:

    נוכחות: חובה לצפות בכול הסרטונים, המצגות והדוגמאות שמועברות לסטודנטים באמצעות מערכת ה - Moodle.

    מטלות 1 עד 4: יש להגיש 3 מתוך 4 המטלות. שווי כול אחת מהן 17 נקודות.

    מבחן סופי: 50%

    ציון עובר בבחינה ובקורס: 55 ומעלה

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.