מלא/י פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

על המכללה   אודות

אנחנו מאמינים

המכללה האקדמית הדסה ירושלים הינה מוסד אקדמי מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה ושכר הלימוד בה הוא אוניברסיטאי. ב-50 שנות פעילותה הכשירה המכללה אלפי בוגרים במדעי הבריאות והחיים, במדעי המידע והמחשב, בתקשורת ועיצוב ובממשל וחברה - אשר השתלבו ומשתלבים כיום בתפקידים מרכזיים בכל תחומי הבריאות, המחקר והתעשייה. במהלך שנת 2020 ציינה המכללה 25 שנים להקמת המכללה האקדמית אשר הפכה במהלך השנים הללו להיות מוסד ירושלמי משפיע על העיר ומחוצה לה.


אקדמיה רלוונטית

המכללה האקדמית הדסה נמצאת בתהליך מתמיד של גדילה והתפתחות - שנת הלימודים תש"ף נפתחה בעלייה של יותר מ16% במספר הסטודנטים החדשים לתואר ראשון, מספר חוגי הלימוד עלה בשנים האחרונות על מנת להציע לסטודנטים תארים ראשונים מעשיים ורלוונטיים לשוק העבודה והמכללה חנכה במהלך 2019 את "המרכז הבין-תחומי למדע ע"ש קרן הלמסלי" - ובו כיתות לימוד חדשות ומרחב למידה חדשני עבור יותר מ-1,500 סטודנטים. במרכז אף קיים אודיטוריום המכיל 300 מושבים המאפשר למכללה האקדמית הדסה לקיים אירועים אקדמיים בקנה מידה גדול. מרכז הלמידה בקומה השישית של בניין הלמסלי הוא מרחב למידה בחלל פתוח, פונה אל נוף פנורמי עוצר נשימה של ירושלים, המעורר השראה בסטודנטים ומבקרים כאחד. בקומת הכניסה של מרכז הלמסלי ממוקמת גלריה עזריאלי, התורמת רבות לחיי התרבות בירושלים ומקיימת תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית.

מרכז הלמידה בקומה השישית, בניין הלמסלי

הרבה מעבר לאקדמיה

בוגר המכללה האקדמית הדסה מסיים את לימודיו עם תואר ראשון, ניסיון מעשי, מיומנויות אישיות, ידע וקשרים ענפים עם נציגי התעשייה ושוק העבודה של מסלול לימודיו - החינוך במכללה אינו רק לימודים אקדמיים אלא אמצעי להתקדמות חברתית - היחס האישי המוקדש לכל סטודנט מרגע הגיעו למכללה ועד ליום סיום התואר הינו שם דבר. חלק ממכלול תחומי האחריות של המכללה לסטודנטים הוא הענקת כלים מקצועיים נוספים כבר במהלך הלימודים עצמם שיאפשרו להם להשתלב בשוק העבודה. במכללה פועל המרכז לניהול קריירה, אשר תכניות הכשרה לסטודנטים ובוגרים המסייעות להם בהכנה לראיונות עבודה, במציאת משרות בתחום לימודיהם ומקנות להם כלים עדכניים להשתלבות בתעשייה. 

הקשר החם של המכללה עם התעשייה, העסקים המגזר הציבורי והמגזר השלישי, מאפשר לסטודנטים להיחשף לאספקטים נוספים בעולם העבודה עוד בשלב הלימודים ובכך להשתלב טוב יותר במקום עבודה בסיום התואר.

הישגים אקדמיים - מחקר במימון האיחוד האירופאי

פרויקט Bio-Explore הינה מלגה מחקרית ביוטכנולוגית בהיקף גדול, העוסקת באיתור צמחי מרפא– למטרות ריפוי, מזון וקוסמטיקה. הפרויקט נבחר מתוך יותר מ- 700 פניות, מלווה בחוקרים מאוניברסיטאות בארצות הברית, ספרד ויוון וכולל שת"פ עם הרשות הפלשתינאית.

 

סטודנטים אוספים דגימות צמחים במסגרת פרויקט Bio-Explore

תרומה ומעורבות בקהילה

המכללה מחויבת לאיכות, למקצועיות ולמצוינות אקדמית, אך גם למצוינות חברתית, ודוגלת במעורבות בקהילה במסגרות שונות, עם מגוון קהלים בהתאם לצרכי השעה שעולים מהשטח. המכללה מעודדת ויוצרת הזדמנויות רבות ומגוונות לסטודנטים להיחשף לעשייה קהילתית במסגרת ותוך כדי הלימודים ובכך מקדמת גישה חברתית מכלילה של חינוך למעורבות חברתית ושל שינוי חברתי.

הגישה של המכללה האקדמית הדסה היא כי המעורבות החברתית היא חלק מתפישת הפרופסיה ואמורה להיות חלק מסדר יומם של הבוגרים שלנו גם בקריירה העתידית שלהם. מכיוון שתפישת המכללה היא לימודים מכווני קריירה, הרי שגם המעורבות בקהילה נתפסת כחלק בלתי נפרד מהקריירה העתידית.

אנו מאמינים כי מלבד הכנה לקראת לימודים מתקדמים ולשילוב לעולם בעולם התעסוקה, תפקיד המכללה הוא לתת לסטודנטים הזדמנות להתנסות בחוויה משמעותית של תרומה לקהילה, על מנת שכאזרחים בוגרים ימשיכו להיות מעורבים בפעילויות נוספות שכאלה, גם לא במסגרת הלימודים. העובדה שהסטודנטים מתוודעים במסגרת הפעילויות השונות למציאות חיים שונה מהמציאות המוכרת להם, ומגלים יכולת נתינה, הנאה, חוויה חיובית, משמעותית ואיכותית והרבה מאוד סיפוק ורצון לתת עוד ועוד– תוך כדי תקופת הלימודים התובענית והלחוצה, מלמדת אותם (ומחזקת אותנו) שהנתינה לאחר אפשרית בכל שלב בחיים. הנסיון המצטבר שלנו כמוסד שמזה כשני עשורים חורט על דגלו את חשיבות הנתינה והתרומה לקהילה, וחושף את הסטודנטים לכך בכל דרך אפשרית, תוך השקעת משאבים מרובה, מעיד על המקום החשוב של המכללה כמעצבת את המשך דרכם של הסטודנטים גם בנושא ההתנדבות, ולראיה, רבים מהבוגרים שלנו ממשיכים להתנדב גם לאחר סיום הלימודים.

 במכללה פועל מרכז אדלר לאפזיה, מרכז שיקומי חברתי לאנשים עם פגיעה נרכשת בשפה הנמצאים לאחר הטיפול השיקומי הראשוני. המרכז פועל כעמותה ללא מטרות רווח הפתוח לאנשים עם אפזיה ובני משפחותיהם. מבין מטרות המרכז - ליצור קהילה בה אנשים עם אפזיה יוכלו ליצור תקשורת בצורה יעילה ומספקת ללא קשר לרמת הפגיעה השפתית שלהם. המרכז פועל במסגרת החוג להפרעות בתקשורת במכללה האקדמית הדסה הוא הוקם ע"י משפחת אדלר ממרכז אדלר לאפזיה בניו-ג'רזי, ארה"ב.

החל מהשנה הראשונה בתכנית התואר הראשון לעבודה סוציאלית BSW משתלבים הסטודנטים במגוון רחב של שירותים חברתיים במטרה לחשוף אותם למגוון הרחב של תחומי ידע כגון ילדים ונוער, עבריינות ושירותי תיקון, שירותים למשפחה ולקהילה, שירותי שיקום לאנשים עם מוגבלויות, זקנה ובריאות הנפש.

ללמוד ולחיות – בירושלים

המכללה האקדמית הדסה, שמחה על תפקידה האסטרטגי בהבאת צעירים לעיר ירושלים ונמצאת בקשר רצוף עם עיריית ירושלים כדי לקדם מגורי סטודנטים נוחים, זמינים וזולים, יצירת מקומות בילוי ועבודה וקידום מכלול הסיבות להישארותו של בוגר גם לאחר לימודיו - בעיר.

במגמת התרחבות ושילוב אוכלוסיות שונות

בשנת 2012 הוספה לתוכנית הלימודים תוכנית המשלבת גברים ונשים מאוכלוסיות חרדיות – אשר מבקשים לקבל השכלה גבוהה ותואר אקדמי. זו הצבעת אמון מצד המל"ג ביכולות המכללה להציע ולייצר הזדמנויות קריירה לציבור החרדי ותרומה חשובה במיוחד לפיתוחה של ישראל. המכללה עושה מאמצים נרחבים להנגשת כל מערך הלמידה האקדמי וכן ללמידה מקוונת באמצעות מערכות חדשניות בעקבות משבר הקורונה.

הגשר המחבר בין בניין הקשתות לבניין המרכזי במכללה

אולי יעניין אותך גם...