מלא/י פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

ביה”ס הבינתחומי לחברה וקהילה |
ניהול ארגוני שירות M.A.

קצת עלינו

אורח החיים המודרני, מהפכת המידע הדיגיטלית ותהליכי גלובליזציה מציבים אתגריים ניהוליים חדשים הדורשים עדכון של ארגז הכלים הניהולי. תוכנית חדשה ללימודי תואר שני בניהול ארגוני שירות במכללה האקדמית הדסה פותחת שעריה לסטודנטים המעוניינים להרחיב את הדעת, המעשה והלמידה של ארגז הכלים הניהולי החדש. 

מסלול התואר השני בניהול ארגוני שירות מיועד לבוגרי תואר ראשון בתחומים של ניהול ומנהל עסקים, לבוגרי תואר ראשון במדעי החברה (כלכלה, מדיניות ציבורית, ממשל) ובוגרי תואר ראשון במקצועות מדעיים המבקשים להתמקצע בסוגיות וכלי ניהול.

תוכנית הלימודים לתואר שני בניהול ארגוני שירות מציעה קורסים מגוונים כדוגמת חדשנות בארגוני שירות, כלכלה מתקדמת מאקרו ומיקרו, תכנון וניהול אסטרטגי של שירות, שיווק בינלאומי וסחר אלקטרוני, ניהול עיר ועירייה, קיימות כמנוע לניהול השירות, מנגנונים לשירות עצמי בעידן של צריכה המונית, ניתוח דוחות כספיים, כלכלה בעולם הגלובלי, מערכות מידע למנהלים, ארגון ה-OECD, שירות במגזר הציבורי, הסטארט-אפ הישראלי - מרעיון להנפקה בורסאית ועוד.

ד״ר קרן מזוז, ראשת התכנית לתואר שני בניהול ארגוני שירות, על התואר

"תואר זה משלב בתוכו תכנים הלקוחים מתחומי כלכלה ומנהל עסקים ובו בעת מתמקד באתגר הניהולי המובהק של ימינו: השירות. במהלך השנים האחרונות הולך וגובר הביקוש למנהלים שישכילו לפתח את השירות כיתרון יחסי של ארגונים. בכלכלת השירותים של ימינו, תפיסת השירות המסורתית השתנתה ובסביבה טכנולוגית וגלובלית ארגונים מייצרים אפליקציה כסוג נוסף של שירות. אם בעבר הורגלנו לראות חברות כמו קוקה קולה ומקדולנדס ברשימת עשר החברות הגדולות בעולם, כיום אלו החברות אמזון, גוגל ופייסבוק שיצרו פלטפורמות דיגיטאליות מכוונות שירות ולמעשה שינו את כללי המשחק. ראייה ניהולית מכוונת שירות (Service-driven Management) היא גישה כוללנית המכוונת את כל פעולות הארגון, מרחיבה את הבסיס האסטרטגי של הארגון ומעמיקה את תפיסת האחריות של הדרג המנהל ושל הארגון. תכנית הלימודים של התואר השני בניהול הולמת את המגמה הגלובלית המשפיעה היום על ארגונים ורלוונטית לעתיד והיא פיתוח מנגנונים לשירות עצמי.

מיהו מנהל מכוון-שירות?

מנהל מכוון שירות מתמקד בשלושה תחומים עיקריים: הראשון, ליווי יחידות הארגון לשם בחינה ותכנון יחידות השירות. השני, ריכוז ואיסוף נתונים לבחינת עמידה ביעדים וזיהוי פערים. השלישי, קידום והטמעה של קוד אתי, טיפוח משאבי שירות ושינוי תודעתי בקרב עובדי הארגון.

היקף הלימודים והמקצוע

משך הלימודים לתואר מוסמך בניהול ארגוני שירות הוא 4 סמסטרים הנלמדים במשך שנתיים, סה"כ 48 נ"ז. הלימודים מותאמים לאנשים עובדים ומתקיימים במרוכז בימי חמישי בין השעות 15:00-21:00 ובימי שישי בין השעות 8:00-14:00. בסיום הלימודים יקבלו מוסמכי התוכנית תואר מוסמך בניהול ארגוני שירות M.A.* המאושר ע"י המועצה להשכלה גבוהה.

איך לומדים אצלנו

שיטת הלימודים מושתתת על למידת עמיתים, סיורים לימודיים ובחינת מקרי בוחן. הסגל האקדמי מתמקד בהצגה ודיון של בעיות מתחום חיי הניהול ואתגרים אוניברסליים העומדים לפתחם של מנהלים בעידן גלובלי ובסביבה תחרותית. באמצעות מקרי הבוחן נלמד כלים ושיטות ניהול המותאמות לעולם ניהולי משתנה. למשל, דיון על היערכות ארגונים לשימוש במטבע הביטקוין, עלייתן של ענקיות הטכנולוגיה והשפעתן על אורחות החיים, משבר ארגון טבע העולמי ועוד. שיטת לימוד זו מייצרת דינמיקה קבוצתית של פיתוח גישות חדשניות לפתרון בעיות ניהוליות ומעשיות.

נושאי לימוד עיקריים

במסגרת התוכנית יילמדו תיאוריות בגלובליזציה ומגמות גלוקאליות, שיטות מחקר להשוואה והערכת שירותים, יכולות ניתוח של יחידות שירות בזמן חירום ושגרה, פיתוח יכולות יזמות, חדשנות ויצירתיות ועוד. בנוסף, תתאפשר למידה והתנסות במחקר יישומי האפשרית במסגרת עריכת עבודת הגמר. יוצעו בתכנית קורסים שיספקו בידי הסטודנטים מיומנויות כתיבה (בעברית ואנגלית), הבעה, תקשורת, הנחיית קבוצות וקבלת החלטות.

מנהל מכוון-שירות יתמקד בשלושה תחומים עיקרים

  • ליווי יחידות הארגון לשם בחינה ותכנון יחידות השירות - איפה ובאיזה שלב הארגון פוגש את הלקוח, מהם הפונקציות של השירות ביחידות המיקרו, מהי מפת השירותים ותפיסת השירותיות, זיהוי המקומות בהם השירות עמוס, קורס, זיהוי פערים ואי שיוויון במתן שירות ואי נגישות של יחידות שירות.
  • ריכוז ואיסוף נתונים לבחינת עמידה ביעדים וזיהוי פערים - מנהל מכוון-שירות יוכל לאסוף נתונים ומידע מהלקוחות ולעבדם כתובנות ארגוניות ניהוליות שישמשו את הארגון.
  • קידום והטמעה של קוד אתי, טיפוח משאבי שירות ושינוי תודעתי בקרב עובדי הארגון. תפקידו של מנהל מכוון-שירות הוא במנשק של הארגון עם לקוחותיו וככזה על המנהל לגלות גמישות, יצירתיות, יוזמה וחשיבה אסטרטגית.

נושאי לימוד מרכזיים

  •   ניהול מכוון שירות בעידן דיגיטלי.

  • שיטות מחקר, חשיבה עיצובית, הגדרת לקוח ומסע לקוח.

  • מנגנונים לשירות עצמי בעידן של צריכה המונית.

  • עיצוב וניהול מערכות מידע.

  • ניתוח דוחות כספים ומימון חברות.

  • חדשנות בפתרון בעיות.

  • שיווק, אסטרטגיה ותכנון שירות.

  • אנגלית למנהלים.

     

 

קורסים מרכזיים

  • מבוא לניהול מכוון-שירות
  • חדשנות בארגוני שירות
  • כלכלה מתקדמת מאקרו ומיקרו
  • תכנון וניהול אסטרטגי של שירות
  • שירות מקוון: שיווק בינלאומי וסחר אלקטרוני
  • קיימות כמנוע לניהול השירות
  • מנגנונים לשירות עצמי בעידן של צריכה המונית
  • ניתוח דוחות כספיים

קורסי בחירה

  • כלכלה בדרום הגלובלי- חקר מקרה ברזיל. 
  • שירות מכוון-אירועים: היערכות למצבי חירום ומעבר.
  • האיחוד האירופאי והארגון לפיתוח ושיתוף פעולה כלכלי (OECD): ניהול שירות, מעבר והפצה של ידע.
  • פיתוח צוותי שירות ודינאמיקה קבוצתית.
  • אסטרטגיה במדיניות ושירות במגזר הציבורי.
  • הסטארט-אפ הישראלי: מרעיון להנפקה בורסאית.
  • אי שיוויון בנגישות לשירותים: היבטים גלוקאלים.

פירוט קורסי הלימוד

תנאי קבלה בסיסיים

תנאי הקבלה לסטודנטים שלמדו את אחד ממקצועות הניהול הוא ציון 80 ממוצע בלימודי התואר הראשון. לסטודנטים שאינם באים מתחום הניהול קיימות דרישות קדם, כגון, קורסים בכלכלה מיקרו ומקרו והשלמות נוספות אותן יוכלו לבצע במסגרת המכללה ועל פי קביעה פרטנית בהתאם לתכני הלימוד שלהם בתואר הראשון.

תנאי הקבלה המלאים

* קבלת התואר מותנה באישור המל"ג.

   

לקבלת פרטים או תיאום פגישה 2292*
התקשר/י אלינו או מלא/י פרטים ונחזור אליך