תקציר הקורס:
הקורס מעניק לסטודנטים הזדמנות ייחודית להתנסות בתהליך היזמות בסביבה אקדמית. צוותים של סטודנטים יאתרו אתגרי שוק, יאמתו את צרכיו של הלקוח, יזהו את השוק בו הם פועלים ויכינו מצגת עבור משקיעים פוטנציאליים ותוכנית עסקית עבור המיזם תוכנית עסקית ליישום הרעיון.
הקורס יציג תיאוריות הקשורות בחדשנות ויזמות ביחד עם מודלים יישומים לבחינת רעיונות יזמיים. הסטודנטים ינתחו את השוק ומאפייניו, יזהו ויעריכו פתרונות חלופיים ויפתחו מודל עסקי עבור הפתרון המועדף. הסטודנטים יפגשו עו"ד פטנטים וקניין רוחני וירחיבו את הבנתם לגבי ההיבט המשפטי של המיזם.
מטרות הקורס:
1. הקניית ידע תיאורטי בתחום חדשנות ויזמות
2. הקניית מושגי יסוד בתחום היזמות
3. הכרה ושימוש במודלים וכלים יישומיים בעולם היזמות
תפוקות למידה:
עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:
1. לתאר את תחום היזמות העסקית והשפעתו על הכלכלה בארץ ובעולם
2. לפרט תיאוריות בעולם היזמות
3. לנתח הזדמנויות עסקיות באמצעות מודל הצעת הערך
4. למפות הזדמנויות עסקיות ע"ג מטריצת הערך ולהעריך את כדאיותם הכלכלית
5. להעריך ולנתח מיזמים ולהציע פתרונות אלטרנטיביים לאתגרים קיימים
6. לחוות ולהתנסות בתהליך היזמות משלב הרעיון ועד להצגתו בפני מקבלי החלטות לצורך גיוס משאבים
אופן ההוראה:
ההוראה בקורס הינה מקוונת ומשלבת מפגשים א-סינכורניים ומפגשים סינכרוניים. חלק מהחומר התיאורטי יועבר באופן א-סינכרוני ויאפשר לימוד בקצב אישי ופעיל של הסטודנטים תוך התקדמות בעזרת ביצוע משימות אישיות לצד מפגשים של כלל הסטודנטים ועבודה בקבוצות. נוכחות חובה בשעור ראשון לצורך היכרות והסבר על הקורס. נוכחות חובה עם מצלמות פתוחות בפגישות אישיות עם הצוותים, בהרצאה אורח ובמצגת סיום.
דרישות הקורס:
במהלך הסמסטר ידרשו הסטודנטים להגיש משימות לפי הפירוט הבא:
20% מהציון - זיהוי הזדמנויות ניתוח ע"י מודל הצעת ערך (ציון קבוצה)
15% מהציון - מיפוי הזדמנויות ע"ג מטריצת הערך (ציון קבוצה)
30% מהציון - מצגת מיזם בפורמט של סרטון (ציון אישי לכל סטודנט)
35% מהציון - רפלקציה אישית על תהליך היזמות
ציון עובר בקורס: 55
* יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר