על המכללה   אודות

דגשים והנחיות לקראת פתיחת הסמסטר

סטודנטים יקרים, 


להלן מספר דגשים והנחיות להתנהלות לקראת פתיחת הסמסטר ביום ראשון ה-22.3.2020.
כאמור, הסמסטר ייפתח באופן מקוון.

לקריאת מסמך ההנחיות המלא של המכללה האקדמית הדסה בעקבות משבר הקורונה

א. מערכת שעות

תישאר במתכונתה המקורית כפי שנשלחה לסטודנטים.
מרצי הקורסים קיבלו הנחייה להיות "אונליין" בחלון הזמן של הקורס כפי שנקבע לצורך מענה לשאלות הסטודנטים.

ב. שיעורים מקוונים

השיעורים יעברו באופן מקוון באחת משלושת האפשרויות הבאות:

1. קורס א-סינכרוני – חומרי הקורס מועלים לאתר הקורס ב- Moodle (מצגת, מטלות והנחיות לפעילות, הפניות לחומרי עזר, פורום של הקורס). ייתכן ומרצים מסוימים יבחרו לשלב קטעי וידאו מצולמים. מרצים יהיו זמינים לשאלות / הבהרות
לסטודנטים באתר הקורס במועד נקבע לקורס ע"פ מערכת השעות של הסמסטר שנקבעה. מצגות השיעורים יעלו מידי שבוע למערכת המודל ובמקביל יעלו הנחיות למטלות / תרגילים.

2. קורס א-סינכרוני מבוסס כיתה הפוכה – קורסים מצולמים משנים קודמות (צילומי Classboost) תוך שילוב מטלות שיינתנו לסטודנטים בעקבות צפייה. החומרים המצולמים יהיו זמינים לסטודנטים בכל עת.

3. קורס סינכרוני – שיעור מקוון המועבר לסטודנטים בשידור חי באמצעות Google Hangout / Google Meet / ZOOM. המרצה יכול לשתף את הסטודנטים במסך שלו, לדבר איתם בזמן אמת ולהפעיל אותם. המועבר לסטודנטים בשיעור חי. קישור לחוברת הדרכה - הצטרפות לשיעור מקוון באמצעות מערכת ה - Moodle /GoogleHangouts

קישור לקובץ הנחיות מפורט ומסודר לכניסה למערכות השיעורים המקוונים

ג. תרגולים

התרגולים יתנהלו בדיוק כמו שיעורים: התרגול יתקיים באתר התרגול ב- Moodle והמתרגל נדרש להיות זמין לסטודנטים במועד התרגול כפי שנקבע במערכת ולענות לשאלות של סטודנטים. הגשת התרגילים תתבצע דרך ה- Moodle.

ד. נוכחות

בהתחשב במצב הקיים, לא תהיה חובת נוכחות בשיעורים המקוונים, אך כן תהיה חובת הגשת תרגילים / מטלות שיינתנו במסגרת השיעורים. כל מרצה יגדיר את חלון הזמן להגשה תוך התחשבות במגבלות הקיימות.

ה. מטלות אמצע

מתכונת הקורסים תהיה שונה ממתכונת השיעורים הפרונטליים המתקיימים בשגרה וייתכן ומטלות שיינתנו לאורך הסמסטר יחליפו את מטלות האמצע ו/או העבודה בקבוצות.

ו. מעבדות מחשבים

עד הודעה חדשה, מעבדות המחשבים יעמדו לרשות הסטודנטים עד השעה 17:00 לטובת סטודנטים שאין ברשותם זמינות למחשב. כאמור, כל החומר יישאר באתר הקורס והסטודנטים יוכלו לגשת אליו בכל עת שיהיו על יד מחשב. סטודנט שאין ברשותו גישה קבועה למחשב יעדכן את ראש החוג/ יועץ האקדמי / רכזת החוג בנושא על מנת שתהיה התחשבות בכל הנוגע לנוכחות ומועד הגשת מטלות.

ז. סטודנטים כבדי שמיעה

במכללה 9 סטודנטים בעלי לקות שמיעה בדרגות שונות. מרכז אתגרים. קישור למערכת תמלול השיעורים המקוונים נשלחה לכל הסטודנטים הרלוונטיים והכוללת הנחיות תפעול. רכזת הנגישות במכללה, ענבל שלום, תעמוד לרשות הסטודנטים בכל בעיה בכתובת המייל inbalg@hac.ac.il

ט. קורסים / חומרים לימוד שלא ניתן להשלים באופן מקוון

התנסויות קליניות, מעבדות, מרפאות, קורסי סטודיו / קורסים מעשיים – יושלמו עם החזרה לשגרה / בחודשי הקיץ.

י. מימון הלימודים וקשיים כלכליים

סטודנט שיצטרך לפרוס תשלומי שכר לימוד באופן רחב יותר מתבקש לפנות באמצעות המייל לכתובת tuition@hac.ac.il לפירוט הבקשה.

יא. בעיות טכניות

ניתן לפנות לכתובת itrequest@hac.ac.il או techrequest@hac.ac.il. צוות התמיכה הטכנית יעמוד לרשות הסטודנטים והמרצים מרחוק ויסייע בכל הניתן.

יב. בעיות אישיות / אקדמיות

הסגל האקדמי וחלק מהסגל המנהלי יעמוד לרשות הסטודנטים לתמיכה מרחוק ויסייע בשאלות ובקשות. נבקש מהסטודנטים לפנות לראשי החוגים / רכזות באמצעות נציגי הכיתות בפנייה כוללת, ובאופן אינדיבידואלי לראש חוג / רכזת בפניות אישיות.