על המכללה   אודות

הודעת המכללה - משבר הקורונה

כמה מילים מנשיא המכללה, פרופ׳ ברטולד פרידלנדר

המצב הקשה אליו נקלעה מדינת ישראל בימים אלו מעמיד בפני כולנו, סטודנטים, מרצים ועובדים, אתגרים לא פשוטים. מיותר לציין שהמשבר הזה אינו פוסח על אף אחד וכולם, יחידים וארגונים, נאלצים להתמודד עמו בצורה זו או אחרת. 

בראש ובראשונה אנחנו מבקשים לחזק את ידי הסטודנטים, הסגל האקדמי והסגל המנהלי ולהבטיח לכם שהמכללה עושה הכל כדי להמשיך את שנת הלימודים האקדמית במסגרת המגבלות והתנאים החדשים. 

כצעד ראשון, החלטנו לדחות את פתיחת הסמסטר בשבוע אחד ל-22.3 ובמהלך השבוע שחלף החוגים האקדמיים נערכו למתכונת של למידה מרחוק. 

כולנו תקווה שהמשבר יחלוף במהרה, כך שנוכל מיד לאחר חופשת החג לחזור לשגרת לימודים מסודרת.

אנחנו סומכים על הצעדים שננקטים ברמה הלאומית ומאמינים שהם הכרחיים על מנת לשמור על בריאותם של אזרחי ישראל וכפועל יוצא, יאפשרו לכולנו לחזור לשגרה, מוקדם ככל הניתן, ולשים את המשבר הזה מאחורינו.

אנחנו מבקשים שתישמעו לכל הנחיות משרד הבריאות שנועדו לשמור על בריאותכם. השתדלו להימנע מיציאות מהבית ומנסיעות בתחבורה ציבורית.

מי ייתן ונדע ימים שקטים יותר,
באהבה והערכה רבה,

פרופ׳ ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה האקדמית הדסה

***

סדרי התנהלות במכללה האקדמית הדסה בעקבות משבר הקורונה

לאור ההנחיות שפורסמו ביום חמישי, 19.3.2020, והצורך לצמצם את נוכחות העובדים והסטודנטים במכללה, החליטה הנהלת המכללה על סגירה כמעט מוחלטת של הקמפוס.
החל מהיום תתאפשר פעילות מנהלית מצומצמת והכרחית של עובדי המכללה והסגל האקדמי בלבד וזאת כדי לאפשר למידה מקוונת. יש להימנע לחלוטין מהגעה למכללה.
החלטות אלו נעשות בכובד ראש ומטרתן לשמור על בריאותכם בראש ובראשונה.

יש להקפיד לדווח למכללה על כניסה לבידוד בטופס כניסה לבידוד של המכללה. זאת בנוסף לדיווח למשרד הבריאות.
יש להמשיך לעיין באופן שוטף בהנחיות משרד הבריאות המתעדכנות מעת לעת באתר משרד הבריאות ולנהוג בהתאם.

מידע והנחיות לקראת פתיחת סמסטר ב'

החל מיום א' הקרוב (22.3), הלמידה במכללה, כמו בשאר המוסדות האקדמיים בארץ, תיעשה באופן מקוון בלבד.
יש להימנע לחלוטין מהגעה למכללה

 

הנהלת המכללה קיבלה החלטה לדחות את פתיחת סמסטר ב' בשבוע ימים, זאת על מנת שתהיה אפשרות להתארגן בפרק זמן נתון ללמידה במתכונת מקוונת בשלב זה. אנו מודעים לחששות הרבים של הסטודנטים בעקבות החלטה זו, ועושים כמיטב יכולתנו לתת מענה רחב ככל הניתן לקשיים שעלולים להיות.
הלמידה תתבצע באופן הדרגתי ומווסת תוך התחשבות מקסימלית במצב הנתון ומניעה מרבית ככל הניתן של יצירת עומס על הסטודנטים. כל זאת תוך שמירה על רמה אקדמית נאותה והוראת היקף החומר הנדרש לצורך השלמת הקורסים השונים.
הנהלת המכללה מודעת לרגישות והזמינות המוגבלת של הסטודנטים בבית ולכן כל החומרים יישמרו באתרי הקורסים ויהיו זמינים לצפייה בשלב מאוחר יותר עד להשלמת כל מטלות הקורס.

דגשים לפתיחת הסמסטר ביום ראשון, ה- 23.3.2020 - דף הנחיות כאן

הסבר על למידה מרחוק

הלמידה תתבצע בפורמט סינכרוני (למידה אונליין בשידור חי) או א-סינכרוני (חומרי הלמידה זמינים לכם, הסטודנטים, באתר הקורס ללמידה בזמנכם החופשי). כל מרצה יבחר את פורמט הלמידה בקורס ויעדכן אתכם על כך.
לצורך למידה מרחוק, עליכם לוודא כי יש לכם מחשב תקין, חיבור לאינטרנט, מצלמה ושמע, ופינה שקטה ללמוד ממנה.

קישור לקובץ הנחיות מפורט ומסודר לכניסה למערכות השיעורים המקוונים

טיפים ללמידה מרחוק

למידה מרחוק מהווה אתגר לא פשוט. בבית יש הרבה גירויים והסחות דעת, שעלולים להקשות עליכם להתרכז בלמידה.
כדי לסייע לכם ללמוד בתקופה הלא פשוטה הזאת, ריכזנו עבורכם כאן טיפים ללמידה מרחוק:

1. הגדירו זמני למידה
מומלץ להגדיר שעה קבועה שבה אתם לומדים. ככל שניתן, נסו לפעול לפי מערכת השעות המקורית של סמסטר ב'. אם אין לכם סביבה המאפשרת ריכוז במהלך היום, הקפידו ללמוד בשעות הערב, כשיש פחות הסחות.

2. בחרו והכינו סביבת למידה מתאימה
מצאו חדר שקט, ללא גירויים וללא הסחות. השתיקו את הנייד והפכו אותו כך שהמסך מופנה כלפי מטה. סגרו את הדפים הפתוחים במחשב שאינם קשורים ללמידה. הגדירו לכם גם זמני הפסקה, ממש כמו בלמידה בכיתה.

3. למדו עם חברים/חברות
למידה משותפת תסייע לכם ליצור מסגרת ומחויבות ללמידה ולשמור על שגרה. קבעו עם חברים מועדים ללמידה משותפת דיגיטלית באמצעות הגוגל מיט או בווטסאפ. למידה משותפת תסייע לכם להבין טוב יותר את החומר הנלמד וגם להפיג את הבדידות.

4. היו אקטיביים
זכרו שרק צפייה בשיעור או בסרטון אינה יעילה ללמידה. במהלך הצפייה, הקפידו לסכם את החומר והעלו נקודות חשובות. חזרו אחורה כשאתם לא מבינים משהו וכתבו לכם שאלות על התכנים הלא ברורים. היו מעורבים בפעילויות של הקורס (פורומים, צ'אטים וכו').

5. שמרו על שגרת יום
שמירה על שגרה תסייע לכם לעמוד ביעדיי הלמידה שלכם ולא להתפזר. חשוב שתתלבשו! יציאה מהפיג'מה עוזרת להיכנס לאווירת למידה.

מועדי בחינות ב' של הסמסטר הראשון אשר לא התקיימו והבחינות יושלמו כאשר נחזור לשגרת פעילות.
ההתנסויות המעשיות והמעבדות של סמסטר ב' יושלמו גם כן, כאשר נחזור לשגרה.

כתובות לפניות

בנושאים מנהליים הקשורים להתנהלות הלמידה במהלך הסמסטר, יש לפנות למזכירויות החוגים הרלוונטיים.

לפניות בנושא ה-Moodle, יש לשלוח מייל לאהרן חמילבסקי בכתובת aharon@hac.ac.il

בעניינים טכניים: ראשית, יש לקרוא בעיון את המסמכים שפורסמו בנושא למידה מרחוק והתחברות למערכות הלמידה מרחוק. אם לאחר הקריאה עדיין יש לכם שאלות, לפניות בנושא שם משתמש וסיסמה לחשבון הגוגל המכללתי וכן במקרה של תקלה במערכות, יש לפנות למחלקת מחשוב במייל itrequest@hac.ac.il

מערכת האורביט: במקרה של בעיות כניסה לאורביט יש לפנות דרך כפתור צור קשר של אורביט שקיים במסך כניסה לאורביט ובתוך האורביט.

סיוע ומענה לסטודנטים 

מודיעין המכללה: מס' טלפון: 02-6291911 פועל בשגרה במתכונת של קבלת שיחות והעברת ההודעות לגורמים הרלוונטיים.

מנהל סטודנטים

במהלך התקופה הקרובה מנהל הסטודנטים ימשיך לתת מענה בעניינים השוטפים, כגון אישורים, בירורים ונושאים מנהליים נוספים. אתם מוזמנים לפנות למספר 02-6291964 או לכתובת מייל registration@hac.ac.il להשאיר לנו הודעה ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.
במקרים דחופים ניתן לשלוח מייל ליעל קטלן, ראש מנהל הסטודנטים – yaelhi@hac.ac.il

דיקנט הסטודנטים

צוות דיקנט הסטודנטים ימשיך בתקופה מורכבת זו לתת תמיכה לסטודנטים גם מרחוק.
סטודנטים אשר חווים קושי אישי או רגשי מוזמנים לפנות לצופית חיים – יועצת הסטודנטים במייל tzofitch@hac.ac.il
במקרים דחופים מומלץ לפנות לקו חם לפניות לעזרה ראשונה למענה רגשי 1201, שלוחה 6 (קו חם של ער"ן בשיתוף הקואליציה הישראלית לטראומה), או למרכז אלה בטלפון 050-9949244. השירות יינתן ללא עלות בכל יום בשעות 12:00-20:00.
בכל נושא אחר שאינו אקדמי ניתן לפנות ליעל לזמי – משנה לדיקנית הסטודנטים במייל yaellz@hac.ac.il

סיוע כלכלי

אנו מזכירים פעם נוספת כי באפשרות המכללה לסייע במתן הלוואה בגובה של עד 10000 ₪ בתנאים מצוינים – ללא ריבית והצמדה, ובפריסה גדולה של תשלומים להחזר. הגשת בקשה להלוואה נעשית באמצעות מערכת מידע אישי/מודל – פניות מנהליות.

מרכז אתגרים

צוות המרכז ימשיך להעניק תמיכה מקוונת לכל מי שצריך בתקופה מורכבת זו.
ניתן לפנות לאנשי הצוות במייל והם ישתדלו לתת את המענה הטוב והאפשרי ביותר במציאות הנוכחית.
אנחנו יודעים שיש הרבה חששות וקשיים אבל בטוחים שיחד נוכל לעבור את הזמן הזה ולהצליח לסיים את שנת הלימודים עם מינימום נזקים. על פי צו השעה לא כל אנשי הצוות יכולים לתת מענה כרגע, אך ניתן לפנות לאנשים שמופיעים ברשימה מטה ונעשה כמיטב יכולתנו לעזור.

עפרה – מנהלת מרכז אתגרים והמכינות הקדם אקדמיות ofrar@hac.ac.il
גרייס – רכז מרכז אתגרים etgarim@hac.ac.il
ענבל – רכזת נגישות חונכויות ותגבורים inbalg@hac.ac.il
רנית – יועצת מרכז התמיכה ranitga@hac.ac.il
שרון – יועצת מרכז התמיכה sharonab@hac.ac.il
אמל – יועצת לתלמידים מהחברה הערבית amalgi@hac.ac.il
גיא – יועץ תלמידים בקמפוס שטראוס guy@scampus.co.il
מרב – יועצת תלמידות בקמפוס שטראוס meravbl@scampus.co.il
בענייני קורסי עברית gracena@edu.hac.ac.il

המרכז לניהול קריירה

צוות המרכז ממשיך להיות כאן בשבילכם.
תקופה זו היא הזדמנות טובה לכתוב קורות חיים מקצועיים, להכרה קרובה יותר של שוק העבודה בתחום לימודיכם ולפתח מיומנויות רכות וקשות שפשוט לא הספקתם.

המרכז לניהול קריירה ימשיך גם בתקופה לספק עבורכם מספר שירותים:

  • הכוון וייעוץ תעסוקתי אישי און ליין - ב-Google hangouts 
  • מפגשי אופק תעסוקתי און ליין – ב- Google hangouts, לפי חוגי לימוד 
  • פרסום משרות שמגיעות אלינו למיילים שלכם ולקבוצות הווטסאפ
  • אם יש נושאים שהייתם מעוניינים שניגע בהם בתקופה זו - נשמח לשמוע מכם!

ניתן להשיג אותנו בכתובת המייל: career@hac.ac.il או במספרי הטלפון: 02-6291951, ונשיב לכם ישירות.

אגודת הסטודנטים

אגודת הסטודנטים כמו בכל השנה כאן בשבילכם!
בתקופה הזו אנחנו זמינים לכם הסטודנטים 24/6 בכל אמצעי שתבחרו ובכל מדיה אפשרית.
אנחנו כאן לרשותכם בתמיכה במערכות המקוונות, בבעיות כיתתיות, בהנגשת מבצעים של עסקים פתוחים בעיר ואפילו פועלים להשיג לפטופים למי שצריך (בתקווה שנצליח).
עקבו אחרינו (מומלץ בקבוצות העדכונים בוואטסאפ) והעזרו בנו בכל זמן, בשביל זה אנחנו כאן.
#שלכם_ובשבילכם

אמצעי תקשורת איתנו:
טלפון חירום - 0507917519
מייל אקדמיה - academic.as@edu.hac.ac.il