על המכללה   אלפון סגל

אלפון סגל

  • סגל אקדמי / עבודה סוציאלית B.S.W

  •  
    גדות לימור
    ד"ר גדות לימור
    (Ph.D.)
    מרצה

    עבודתי האקדמאית והמחקרית עוסקת בשני צירים מרכזיים וייחודיים. הציר הראשון הנו עבודה סוציאלית ועולם העבודה, תחום ייחודי ומשמעותי נוכח השינויים התכופים בעולם העבודה, במילניום הנוכחי. תחום זה שם זרקור על האופן בו שינויים אלו משפיעים על הפרט ומשפחתו בצמתים שונים במעגל החיים. במקרים רבים פיטורין, פרישה, תאונות עבודה או מחלות מקצוע מחייבות את מעורבותו של העו"ס על מנת לתת סיוע פרטני ומערכתי. במסגרת תחום מחקר זה עסקה עבודתי האקדמית בהמשגה והבנה של תפקיד העובד הסוציאלי התעסוקתי ((Occupational Social work.

    הציר השני בעשייתי האקדמית שייך לשילוב בין תעסוקה לבריאות ושיקום, משמעות הדבר הוא בחינת השפעתם של תהליכים המתרחשים בעולם העבודה וכיצד הם משפיעים על התפתחות של מצבי דחק ולחץ ואף להתפתחות תחלואה נפשית אצל הפרט. במסגרת זו עסקה עבודת התיזה שלי בהשלכות פסיכו- סוציאליות של ריבוי אירועי פיטורין על נשים.

    העמקה בציר המחקר של התעסוקה והשיקום נעשה גם במסגרת מחקר הדוקטורט שלי שעסק בעמדות כלפי העדפות תעסוקתיות של צעירים עם מוגבלות פיזית בגילאי 18-30. במחקר ייחודי זה נעשתה המשגה תיאורטית של משתנים אישיותיים וסביבתיים המבנאים העדפות תעסוקתיות ככוונת התנהגות של השתלבות בעולם העבודה בקרב צעירים אלו.

     

    1.    נוטמן שוורץ, א. וגדות, ל. (2003). אחריות חברתית של עסקים כלפי הקהילה: התפתחות התופעה בעולם ובישראל והתרומה של מקצוע העבודה הסוציאלית לארגונים. חברה ורווחה, כ"ג, 167-183.  

    http://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Magazine/Lists/ArticlesList/Attachments/250/23-2uttman-swartz.o-gadot.l.pdf

     

    2.      Nuttman- Shwartz, O., Gadot, L., Kacen, L. (2009). Recurrent Job Loss and Mental Health among Women, Women & Health, 49, 294-309. (Citations: ISI 4; IF = 1.337; Q1 Women Studies, 9/40)http://dx.doi.org/10.1080/03630240903158818

    http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03630240903158818

     

    3.      Nuttman- Shwartz, O., Gadot, L. (2011). Social factors and mental health symptoms among women who have experienced involuntary job loss, Anxiety, Stress & Coping, 1-16.  (Citations: ISI 2; IF = 1.596; Q2 Psychology, Multidisciplinary, 47/129)

    http://dx.doi.org/10.1080/10615806.2011.583644

    http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10615806.2011.583644