ביה”ס הבינתחומי לבריאות חברה ומדע |
הפרעות בתקשורת M.A.
להתפתח כקלינאי תקשורת בתחום האקדמי והקליני

סגל החוג

  •  
    בסר אבי

    פרופ' בסר אבי
    (Ph.D.)

    ראש החוג

  •  
    קופרסמיט ג'ודי

    ד"ר קופרסמיט ג'ודי
    (Ph.D.)

    ראש התכנית לתואר שני
    מרצה

    תחומי מחקר:

    • התפתחות הנרטיב בקרב ילדים חד- ודו-לשוניים
    • היבטים לשוניים וקליניים בדו-לשוניות
    • התפתחות שפה מאוחרת ושיח מורחב
    • היבטים לשוניים, קוגניטיביים ורגשיים בהתפתחות הנרטיב
    • כיצד משפיעות תכונות השפה על ההבעה הלשונית?
    • בנייה והתאמה של כלי אבחון בשפה ונרטיב לאוכלוסיות רב-לשוניות ורב-תרבותיות
  •  
    אבו חק  מנאל

    גברת אבו חק מנאל
    (M.B.A, M.A)

    מרצה

  •  
    אדלמן כהתיה

    ד"ר אדלמן כהתיה
    (Ph.D.)

    מרצה

    ד"ר כהתיה אדלמן, PhD, הינה מרצה בכירה, מרכזת תחום האודיולוגיה בקמפוס שטראוס, ומנהלת הקליניקה לשמיעה, של החוג להפרעות בתקשורת במכללה האקדמית הדסה.

    ד"ר כהתיה אדלמן היא קלינאית תקשורת, בעלת תואר ראשון בהפרעות בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני ושלישי בתחום הפיזיולוגיה של השמיעה מהאוניברסיטה העברית. ד"ר אדלמן פרסמה מאמרים רבים בכתבי עת מדעיים, שפיטים ומדורגים, בבמות בינלאומיות מכובדות ונחשבות בתחומי מחקרה. מחקרה בשנים האחרונות מתמקד, בעיקר, בתחום נזקים לשמיעה מחשיפה לרעש ובנושא מנגנוני שמיעה דרך עצם ורקמה רכה, ובנושאים קליניים שונים, במיוחד אלו הקשורים לשתל השבלול. ד"ר אדלמן חברה ב ISHLA, ISAR, AAA , ופעילה באירגונם של  ימי עיון וכנסים, ומשמשת כסוקרת מדעית ביקורתית בכתבי עת מדעיים בינלאומיים בתחום האודיולוגיה. 

    תחומי ההתמחות הקלינית שלה הם שמיעה, שתל קוכליארי, וגמגום, והיא מרצה בחוג להפרעות בתקשורת של המכללה האקדמית הדסה,  הן בלימודי התואר הראשון והן השני, בתחומי שמיעה, גמגום, ומרכזת את קורס הסמינר העיוני והמחקרי בקמפוס שטראוס, ובמהלך השנים מנחה סטודנטים רבים בהתנסות קלינית ובעבודות סמינריוניות. ד"ר אדלמן חברה בוועדת האתיקה למחקר IRB של המכללה האקדמית הדסה האמונה על סקירה ואישור הצעות מחקר לביצוע מחקרים בבני אדם, ובוועדות היגוי והוראה חוגית.

    במסגרת עבודתה הקלינית, ד"ר אדלמן היא מנהלת אודיולוגיה והפרעות בתקשורת בבתי החולים של המרכז הרפואי הדסה.

  •  
    אהרון אן

    ד"ר אהרון אן
    (Ph.D.)

    מרצה

    ד"ר אן אהרן היא מרצה לפסיכולוגיה במכללה אקדמית הדסה, בחוגים להפרעות בתקשורת ולמדעי ההתנהגות. 

    כמו כן, היא מלמדת פסיכולוגיה בבית הספר לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית. השכלתה כוללת תארים ראשונים במתמטיקה, פסיכולוגיה וסוציולוגיה מהאוניברסיטה העברית; לימודי בלשנות ורומאניסטיקה; תואר שני בפסיכולוגיה חברתית, ודוקטורט בפסיכולוגיה חברתית-קוגניטיבית. 

    מבין תחומי העניין האקדמי שלה: מנגנונים קוגניטיביים המעורבים בחשיבה הֵקשֶרִית וסטראוטיפית; היבטים מודעים ובלתי מודעים של דעות קדומות; הממשק שבין חשיבה לשפה (סמנטיקה ופרגמטיקה); פסִיכו-נַרַטולוגיׇה והשפעת תפיסות הקורא על משמעות הטקסט הנקרא.

     

  •  
    אובלר לוריין

    פרופ' אובלר לוריין
    (Ph.D.)

    מרצה

    פרופ' לוריין אובלר היא כיום היועצת האקדמית של התוכנית.

    Research fields

    • Bilingual aphasia and treatment
    • How aphasia manifests in different languages
    • Language in dementia
    • Language changes in Healthy Aging
    • Individual differences in second-language learning

     

  •  
    אופנהיים-ולר שני

    ד"ר אופנהיים-ולר שני
    (Ph.D.)

    מרצה
    מרצה

    שני היא פסיכולוגית קלינית מומחית בעלת תואר דוקטור בפסיכולוגיה מאוניברסיטת חיפה.
    מחקריה מתמקדים בהיבטים שונים של פסיכולוגיה חברתית, פסיכולוגיה קלינית ונקודות החיבור שביניהן, תוך התמקדות בזהויות, ערכים, רב תרבותיות וילדים בסיכון.
    כמלגאית של מכון חרוב נסעה לפוסט דוקטורט במרכז למחקר של ילדים ונוער בסיכון בבית החולים האוניברסיטאי של אוניברסיטת קולורדו (Kempe Center), שם עסקה במחקר על תוכניות התערבות לילדים בסיכון.
    מאמרים לדוגמה:

    1. Oppenheim-Weller, S., & Kurman, J. (2017). Value Fulfillment and Bicultural Identity Integration. Journal of Cross-Cultural Psychology, 48(3), 267-286. 
    2. Oppenheim‐Weller, S., Schwartz, E., & Ben‐Arieh, A. (2017). Child involvement in treatment planning and assessment in Israel. Child & Family Social Work.
    3. Roccas, S., Sagiv, L., Oppenheim, S., Elster, A., & Gal, A. (2014). Integrating content and structure aspects of the self: traits, values, and self‐improvement. Journal of Personality, 82(2), 144-157.
    4. Hambrick, E. P., Oppenheim-Weller, S., N'zi, A. M., & Taussig, H. N. (2016). Mental health interventions for children in foster care: a systematic review. Children and Youth Services Review, 70, 65-77.
    5. Shaheen, M. & Oppenheim, S.* (2016). Youth resilience makes a difference in mitigating stress: teacher mediated school intervention in Bethlehem. Intervention, 14(3), 305-319. *Equal contribution.
    6. Oppenheim-Weller, S., & Zeira, A. (2018). SafeCare in Israel: the challenges of implementing an evidence-based program. Children and youth services review, 85, 187-193.

    7. Oppenheim-Weller, S., Roccas, S., & Kurman, J. (2018). Subjective value fulfillment: A new way to study personal values and their consequences. Journal of Research in Personality, 76, 38-49. 

     

  •  
    אשכנזי אורית

    ד"ר אשכנזי אורית
    (Ph.D.)

    ד"ר אורית אשכנזי מרצה בחוג להפרעות בתקשורת במכללה האקדמית הדסה,  קלינאית תקשורת, מדריכת קלינאי תקשורת במשרד החינוך ועוסקת במחקר. 

    ד"ר אורית אשכנזי סיימה את לימודי התואר הראשון והשני בהפרעות בתקשורת באוניברסיטת תל אביב. נושא התיזה בתואר השני היה "התפתחות הבנת הומור לשוני והקשר שלה לכישורים מטה-לשוניים אצל ילדים, בוגרים ומבוגרים". ב 2015 קיבלה דוקטורט כפול מבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב ומהמחלקה לבלשנות באוניברסיטת אנטוורפן. נושא עבודת הדוקטורט היה "יחסי תשומה –תפוקה בראשית רכישת הפועל העברי".

    בנוסף להיותה מרצה בנושאים שונים בחוג להפרעות בתקשורת במכללה (התפתחות תקינה של תקשורת שפה ודיבור ולקויות למידה בתואר הראשון ושפה ברצף האוטיזם בתואר השני) ד"ר אורית אשכנזי עוסקת במחקר בנושאים שונים הקשורים ליחסי תשומה תפוקה ברכישת שפה תוך ניתוח מאפיינים שונים של תשומת הורים וגננות ומאפייני תפוקת ילדים בגיל הרך והקשר ביניהם. נושא מרכזי נוסף במחקר הוא רכישת הפועל העברי על מאפייניו השונים ומאפייני מערכת בנייני הפועל בעברית. חלק מן המחקרים מתבצעים בשיתוף חוקרים מאוניברסיטת תל אביב וחלקם במסגרת הנחיית עבודות סמינריוניות במכללה. 

    ד"ר אורית אשכנזי עובדת גם כקלינאית תקשורת ומטפלת במגוון לקויות תקשורת שפה ודיבור אצל ילדים מהגיל הרך ועד גיל בית ספר יסודי ומדריכה קלינאי תקשורת העובדים בגני עיכוב התפתחותי, כיתות לקויי למידה וכיתות תקשורת במסגרת משרד החינוך.

  •  
    בלס אורן

    ד"ר בלס אורן
    (Ph.D.)

  •  
    בן דוד אביבית

    ד"ר בן דוד אביבית
    (Ph.D.)

    מרצה

    ד"ר אביבית בן-דוד היא מרצה בכירה בחוג להפרעות בתקשורת, המכללה האקדמית הדסה וקלינאית תקשורת.

    ד"ר אביבית בן-דוד סיימה את לימודי התואר הראשון והשני בהפרעות בתקשורת באוניברסיטת תל-אביב. את לימודי הדוקטורט סיימה בחוג לבלשנות באוניברסיטת תל-אביב. נושא עבודת הדוקטורט היה: רכישת שפה לאור תיאוריה פונולוגית ועסקה בתיאור ובניתוח של רכישת הפונולוגיה בקרב ילדים דוברי עברית.

    ד"ר אביבית בן-דוד מלמדת מגוון קורסים תאורטיים וקליניים בחוג להפרעות בתקשורת במכללה, מנחה עבודות סמינריוניות בתכניות התואר הראשון והשני ומשתתפת במספר וועדות בחוג ובמכללה.

    תחומי המחקר של ד"ר אביבית בן-דוד הם רכישת הפונולוגיה וההיגוי בקרב ילדים דוברי עברית ודוברי ערבית בעלי התפתחות טיפוסית ובעלי לקויות היגוי. בנוסף היא חברה בקבוצת חוקרים מרחבי העולם העוסקת במחקר בתחום רב-לשוניות בקרב ילדים עם הפרעות היגוי:  "International Expert Panel on Multilingual Children’s Speech".

    ד"ר אביבית בן-דוד פיתחה שיטת טיפול לילדים עם הפרעות היגוי מורכבות ואפרקסיה של הדיבור בילדות והיא מפתחת מגוון כלי הערכה לאוכלוסיות אלו.

    כקלינאית תקשורת, ד"ר אביבית בן-דוד מטפלת בילדים בעלי לקויות היגוי מגוונות, מדריכה קלינאיות תקשורת ומעבירה סדנאות בנושאי אבחון וטיפול בלקויות היגוי בכלל ובאפרקסיה של הדיבור בילדות בפרט.

    החל משנת 2019, ד"ר אביבית בן-דוד היא העורכת הראשית של כתב העת של האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת  "ד"ש ברשת". כמו כן היא חברה בפורום "אפרקסיה של הדיבור בילדות" באגודת קלינאי התקשורת. פורום זה אחראי על כתיבת נייר עמדה בתחום זה וכן קידום הידע והכישורים הקליניים של קלינאי התקשורת בנושא אפרקסיה של הדיבור בילדות.