

אורח החיים המודרני, מהפכת המידע הדיגיטלית ותהליכי גלובליזציה מציבים אתגריים ניהוליים חדשים הדורשים עדכון של ארגז הכלים הניהולי. תוכנית חדשה ללימודי תואר שני בניהול ארגוני שירות במכללה האקדמית הדסה פותחת שעריה לסטודנטים המעוניינים להרחיב את הדעת, המעשה והלמידה של ארגז הכלים הניהולי החדש.
מסלול התואר השני בניהול ארגוני שירות מיועד לבוגרי תואר ראשון בתחומים של ניהול ומנהל עסקים, לבוגרי תואר ראשון במדעי החברה (כלכלה, מדיניות ציבורית, ממשל) ובוגרי תואר ראשון במקצועות מדעיים המבקשים להתמקצע בסוגיות וכלי ניהול.
תוכנית הלימודים לתואר שני בניהול ארגוני שירות מציעה קורסים מגוונים כדוגמת חדשנות בארגוני שירות, כלכלה מתקדמת מאקרו ומיקרו, תכנון וניהול אסטרטגי של שירות, שיווק בינלאומי וסחר אלקטרוני, ניהול עיר ועירייה, קיימות כמנוע לניהול השירות, מנגנונים לשירות עצמי בעידן של צריכה המונית, ניתוח דוחות כספיים, כלכלה בעולם הגלובלי, מערכות מידע למנהלים, ארגון ה-OECD, שירות במגזר הציבורי, הסטארט-אפ הישראלי - מרעיון להנפקה בורסאית ועוד.
"תואר זה משלב בתוכו תכנים הלקוחים מתחומי כלכלה ומנהל עסקים ובו בעת מתמקד באתגר הניהולי המובהק של ימינו: השירות. במהלך השנים האחרונות הולך וגובר הביקוש למנהלים שישכילו לפתח את השירות כיתרון יחסי של ארגונים. בכלכלת השירותים של ימינו, תפיסת השירות המסורתית השתנתה ובסביבה טכנולוגית וגלובלית ארגונים מייצרים אפליקציה כסוג נוסף של שירות. אם בעבר הורגלנו לראות חברות כמו קוקה קולה ומקדולנדס ברשימת עשר החברות הגדולות בעולם, כיום אלו החברות אמזון, גוגל ופייסבוק שיצרו פלטפורמות דיגיטאליות מכוונות שירות ולמעשה שינו את כללי המשחק. ראייה ניהולית מכוונת שירות (Service-driven Management) היא גישה כוללנית המכוונת את כל פעולות הארגון, מרחיבה את הבסיס האסטרטגי של הארגון ומעמיקה את תפיסת האחריות של הדרג המנהל ושל הארגון. תכנית הלימודים של התואר השני בניהול הולמת את המגמה הגלובלית המשפיעה היום על ארגונים ורלוונטית לעתיד והיא פיתוח מנגנונים לשירות עצמי.
מנהל מכוון שירות מתמקד בשלושה תחומים עיקריים: הראשון, ליווי יחידות הארגון לשם בחינה ותכנון יחידות השירות. השני, ריכוז ואיסוף נתונים לבחינת עמידה ביעדים וזיהוי פערים. השלישי, קידום והטמעה של קוד אתי, טיפוח משאבי שירות ושינוי תודעתי בקרב עובדי הארגון.
משך הלימודים לתואר מוסמך בניהול ארגוני שירות הוא 4 סמסטרים הנלמדים במשך שנתיים, סה"כ 48 נ"ז. הלימודים מותאמים לאנשים עובדים ומתקיימים במרוכז בימי חמישי בין השעות 15:00-21:00 ובימי שישי בין השעות 8:00-14:00. בסיום הלימודים יקבלו מוסמכי התוכנית תואר מוסמך בניהול ארגוני שירות M.A.* המאושר ע"י המועצה להשכלה גבוהה.
שיטת הלימודים מושתתת על למידת עמיתים, סיורים לימודיים ובחינת מקרי בוחן. הסגל האקדמי מתמקד בהצגה ודיון של בעיות מתחום חיי הניהול ואתגרים אוניברסליים העומדים לפתחם של מנהלים בעידן גלובלי ובסביבה תחרותית. באמצעות מקרי הבוחן נלמד כלים ושיטות ניהול המותאמות לעולם ניהולי משתנה. למשל, דיון על היערכות ארגונים לשימוש במטבע הביטקוין, עלייתן של ענקיות הטכנולוגיה והשפעתן על אורחות החיים, משבר ארגון טבע העולמי ועוד. שיטת לימוד זו מייצרת דינמיקה קבוצתית של פיתוח גישות חדשניות לפתרון בעיות ניהוליות ומעשיות.
במסגרת התוכנית יילמדו תיאוריות בגלובליזציה ומגמות גלוקאליות, שיטות מחקר להשוואה והערכת שירותים, יכולות ניתוח של יחידות שירות בזמן חירום ושגרה, פיתוח יכולות יזמות, חדשנות ויצירתיות ועוד. בנוסף, תתאפשר למידה והתנסות במחקר יישומי האפשרית במסגרת עריכת עבודת הגמר. יוצעו בתכנית קורסים שיספקו בידי הסטודנטים מיומנויות כתיבה (בעברית ואנגלית), הבעה, תקשורת, הנחיית קבוצות וקבלת החלטות.
ניהול מכוון שירות בעידן דיגיטלי.
שיטות מחקר, חשיבה עיצובית, הגדרת לקוח ומסע לקוח.
מנגנונים לשירות עצמי בעידן של צריכה המונית.
עיצוב וניהול מערכות מידע.
ניתוח דוחות כספים ומימון חברות.
חדשנות בפתרון בעיות.
שיווק, אסטרטגיה ותכנון שירות.
אנגלית למנהלים.
תנאי הקבלה לסטודנטים שלמדו את אחד ממקצועות הניהול הוא ציון 80 ממוצע בלימודי התואר הראשון. לסטודנטים שאינם באים מתחום הניהול קיימות דרישות קדם, כגון, קורסים בכלכלה מיקרו ומקרו והשלמות נוספות אותן יוכלו לבצע במסגרת המכללה ועל פי קביעה פרטנית בהתאם לתכני הלימוד שלהם בתואר הראשון.
* קבלת התואר מותנה באישור המל"ג.