הצעד הראשון בדרך להגשמת חלומות מתחיל כאן!

ביה”ס הבינתחומי לבריאות חברה ומדע |
הפרעות בתקשורת

תואר ראשון בלימודי הפרעות בתקשורת

הפרעות בתקשורת הנו תחום העוסק במניעה, אבחון ושיקום של לקויות בתחומי השמיעה, תקשורת השפה, הדיבור והבליעה. החוג להפרעות בתקשורת במכללה האקדמית הדסה נועד להכשיר קלינאי תקשורת אשר יעסקו בעבודה קלינית, מחקר ופיתוח.

למה כדאי ללמוד בחוג להפרעות בתקשורת?

  • תכנית הלימודים בחוג להפרעות בתקשורת במכללה האקדמית הדסה כוללת שילוב בין רמה אקדמית ורמה קלינית (פרקטיקה מבוססת ראיות). הסגל העוסק בהכשרת הסטודנטים כולל צוות מרצים, שנמנים עליו אנשי אקדמיה וקלינאי תקשורת מהמובילים בתחום התמחותם. הסטודנטים רוכשים מקצוע טיפולי מבוקש המשפר את איכות חייהם של ילדים ומבוגרים ומציע עבודה מספקת ומתגמלת.
  • התנסות קלינית רחבה ביותר במהלך שנות הלימודים בקליניקות ובמרפאות המכללה עם ילדים ומבוגרים, ובמגוון מוסדות ותחומים המקנה יתרון משמעותי בשוק העבודה.
  • בוגרות ובוגרי החוג להפרעות בתקשורת מקבלים רשיון ממשרד הבריאות לעסוק בקלינאות תקשורת (לאחר מבחן מטעם המשרד).
  • הלימודים בחוג להפרעות בתקשורת מקיפים הן את תחום האודיולוגיה (שמיעה), והן את תחומי השפה, הדיבור והבליעה, ובכך מאפשרים אופציות עבודה רחבות ומגוונות.
  • כל בוגרות ובוגרי החוג משתלבים בעבודה בכל רחבי הארץ ובמוסדות וארגונים מגוונים - בתי חולים, מרפאות, בתי ספר, גני שפה ותקשורת וקליניקיות פרטיות.

ניתן לפנות לייעוץ דרך טופס צור קשר או להתקשר ל2292*

לימודי הפרעות בתקשורת: היקף הלימודים והמקצוע

משך הלימודים הוא שלוש שנים וחצי, שבעה סמסטרים (כ- 35 שעות שבועיות).
תכנית הלימודים נקבעת מראש על ידי החוג, והיא אחידה עבור כל הסטודנטים.
סה"כ נקודות זכות אותן יש לצבור בתואר: 177
דרישות לסיום התואר: השלמת כל המטלות שבתוכנית עפ"י תקנון החוג.

מערכת שעות לדוגמא

מערכת שעות תשפ"ג לדוגמא להורדה

* ייתכנו שינויים בימים ובשעות הלימודים

ראש החוג פרופ' אבי בסר, יקיים דלת פתוחה למשרדו בכל יום א' בין השעות 12:00-13:30 בתיאום מראש באמצעות המייל : avibe@hac.ac.il

איך לומדים אצלנו בתואר ראשון בלימודי הפרעות בתקשורת?

הלימודים בחוג להפרעות בתקשורת במכללה האקדמית הדסה כוללים את תחום האודיולוגיה (אבחון, שיקום ומניעה של לקויות שמיעה) ותחום השפה והדיבור. תכנית הלימודים משלבת לימודים עיוניים לצד התנסות קלינית – החל משנה א' ובמהלך התואר כולו. ההתנסות מתקיימת, בין השאר, בקליניקה לשפה ודיבור ובמכון השמיעה הנמצאים במכללה וכוללים מעבדות חדישות ומשוכללות ובהן ציוד חדיש ועדכני.

כמו כן מתקיימות התנסויות בשפה בתחומים שונים כולל בתחום הגמגום והקול. ההתנסויות מתקיימות במגוון רחב של מוסדות ותחומים - הן בקהילה, בגני ילדים, בחינוך הרגיל והמיוחד והן בבתי חולים וכו'. עם צוות המרצים נמנים אנשי אקדמיה וקליניקה מהמובילים בתחום התמחותם.

במהלך התואר הסטודנטים צוברים 1,000 שעות של התנסות קלינית (על פי דרישת משרד הבריאות לסיום התואר). כל שעות ההתנסות הן באחריות החוג.

קלינאות תקשורת לימודים

תחומי לימוד עיקריים

  • אודיולוגיה ומדעי השמיעה.
  • מדעי השפה, הדיבור והבליעה.
  • מקצועות הבריאות ומדעי החיים.
  • מדעי החברה וההתנהגות.
  • התנסות קלינית באודיולוגיה.
  • התנסות קלינית בשפה ובדיבור.

דוגמאות לשלושה קורסי מפתח בתוכנית הלימודים

הפרעות שפה ותקשורת אצל ילדים: אבחון וטיפול

קורס זה עוסק במאפיינים של הפרעות שפה אצל ילדים. הקורס מלמד תיאוריות בדבר הערכה וטיפול, כמו גם שיטות הערכה וטיפול מעשיות.

תפיסת דיבור אצל אנשים עם לקות בשמיעה

הקורס עוסק בתפיסת הדיבור וביצועו על-ידי אנשים עם לקות שמיעה. בקורס נלמדים מאפייני תפיסת הדיבור דרך החושים השונים אצל אנשים עם לקות שמיעה וכן תהליכי הפקת הדיבור והגורמים המשפיעים עליהם.

גדילה והתפתחות במחזור החיים

הקורס עוסק בשינויים הגופניים והנפשיים שהאדם עובר במהלך חייו, מלידתו ועד יום פטירתו. בין נושאי הקורס: עקרונות גדילה והתפתחות, התפתחות חברתית, התפתחות קוגניטיבית, התמודדות עם מחלות כרוניות והצגות של מקרים קליניים.

קורסי הלימוד

מה אפשר לעשות בסיום התואר?

העיסוק בתחום מותנה הן בקבלת התואר והן במבחן של משרד הבריאות.
לאחר עמידה בתנאים אלה, הבוגרים יכולים להשתלב בתחום הקליני, במחקר, בהוראה ובהדרכה.

סיפורי בוגרים בחוג

הבוגרים שלנו

אולי יעניין אותך גם...