תואר שני בניהול ארגוני שירות

בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, ארגוני שירות בכל ענף ומגזר משתנים במהירות ומנהלים נדרשים בחשיבה חדשנית ובארגז כלים ניהולי מתאים. פיתחנו עבורכם תוכנית לימודים המשלבת תואר שני M.A בניהול עם לימודי תעודה בניהול מוצר/שירות ובהתמחויות חדשניות.

כל זה במשך שנת לימודים אחת, 3 סמסטרים, 36 נ"ז, יומיים בשבוע, למידה היברידית.


אורח החיים המודרני, מהפכת המידע הדיגיטלית ותהליכי גלובליזציה מציבים אתגריים ניהוליים חדשים הדורשים עדכון של ארגז הכלים הניהולי.
התכנית ללימודי תואר שני בניהול ארגוני שירות במכללה האקדמית הדסה פותחת שעריה לסטודנטים המעוניינים להרחיב את הדעת, המעשה והלמידה של ארגז הכלים הניהולי החדש.


מסלול התואר השני בניהול ארגוני שירות מיועד לבוגרי תואר ראשון בתחומים של ניהול ומנהל עסקים, לבוגרי תואר ראשון במדעי החברה (כלכלה, מדיניות ציבורית, ממשל) ובוגרי תואר ראשון במקצועות מדעיים המבקשים להתמקצע בסוגיות וכלי ניהול.

תוכנית הלימודים מציעה נושאים מגוונים ועדכניים כדוגמת בינה מלאכותית, רובוטיקה, חדשנות, מערכות מידע וכריית נתונים, שיווק דיגיטלי, פיתוח עסקי ואסטרטגיה, מימון חברות ועוד.

 

ד״ר קרן מזוז, ראשת התכנית לתואר שני בניהול ארגוני שירות, על התואר:

"תואר זה משלב בתוכו תכנים הלקוחים מתחומי כלכלה ומנהל עסקים ובו בעת מתמקד באתגר הניהולי המובהק של ימינו: השירות הדיגיטלי. במהלך השנים האחרונות הולך וגובר הביקוש למנהלים שישכילו לפתח את תחומי השירות כיתרון יחסי של ארגונים. למשל, אפליקציה היא סוג של שירות ולכל ארגון, בין אם ציבורי, פרטי או ממשלתי יש נוכחות דיגיטלית דרך אתר אינטרנט, אפליקציה, בוט שמבוסס על בינה מלאכותית ובעתיד הלא רחוק גם רובוטים כחלק מעבודת צוות.


אם בעבר הורגלנו לראות חברות כמו קוקה קולה ומקדונלדס ברשימת עשר החברות הגדולות בעולם, כיום אלו החברות: אמזון, גוגל ופייסבוק שיצרו פלטפורמות דיגיטאליות מכוונות שירות ולמעשה שינו את כללי המשחק. ראייה ניהולית מכוונת שירות (Service-driven Management) היא גישה כוללנית המכוונת את כל פעולות הארגון, מרחיבה את הבסיס האסטרטגי של הארגון ומעמיקה את תפיסת האחריות של הדרג המנהל ושל הארגון.


תכנית הלימודים של התואר השני בניהול הולמת את המגמה הגלובלית המשפיעה היום על ארגונים ורלוונטית לעתיד והיא פיתוח מנגנונים לשירות עצמי".

היקף הלימודים והמקצוע:

משך הלימודים לתואר מוסמך בניהול ארגוני שירות הוא 3 סמסטרים (א', ב' וקיץ) הנלמדים במשך שנה, סה"כ 36 נ"ז.


הלימודים מותאמים לאנשים עובדים ומתקיימים במרוכז בימי חמישי בין השעות 21:00-15:00, ובימי שישי בין השעות 14:00-8:00.


בסיום הלימודים יקבלו הסטודנטים תואר מוסמך בניהול ארגוני שירות M.A. המאושר ע"י המועצה להשכלה גבוהה.

למידע המלא אודות שכר הלימוד, כולל עלות קורסי האנגלית ותשלומים נלווים – לחץ כאן

איך לומדים אצלנו?

שיטת הלימודים מושתתת על למידת עמיתים, סיורים לימודיים ובחינת מקרי בוחן. הסגל האקדמי מתמקד בהצגה ודיון של בעיות מתחום חיי הניהול ואתגרים העומדים לפתחם של מנהלים בעידן גלובלי ובסביבה תחרותית.


באמצעות מקרי הבוחן נלמד כלים ושיטות ניהול המותאמות לעולם ניהולי משתנה. למשל: דיון על היערכות ארגונים לשימוש במטבע הביטקוין, עלייתן של ענקיות הטכנולוגיה והשפעתן על אורחות החיים, משבר ארגון טבע העולמי ועוד. שיטות לימוד אלו מייצרות דינמיקה קבוצתית של פיתוח גישות חדשניות לפתרון בעיות ניהוליות ומעשיות.

נושאי לימוד עיקריים:

במסגרת התוכנית יילמדו תיאוריות ניהוליות בעידן של שירות דיגיטלי הכוללות שיטות מחקר להשוואה והערכת שירותים, יכולות ניתוח של יחידות שירות לפי מפת ערך, פיתוח יכולות יזמות, חדשנות ויצירתיות ועוד. בנוסף, תתאפשר למידה והתנסות במחקר יישומי האפשרית במסגרת עריכת עבודת הגמר. קורס נוסף יציע מיומנויות תקשורת באנגלית למנהלים.

מיהו מנהל ומנהלת מכווני שירות?

מנהל מכוון-שירות יתמקד בשלושה תחומים עיקרים:

ליווי יחידות הארגון לשם בחינה ותכנון של שירות דיגיטלי – כיצד מייצרים ערך משותף עם לקוח בשירות דיגיטלי, אילו נתונים יש לאסוף, כיצד לעצב שירות דיגיטלי, מהי מפת הערך ומהי הסביבה התחרותית ותכנון אסטרטגיה לניהול שירות דיגיטלי.


ריכוז ואיסוף נתונים לבחינת עמידה ביעדים וזיהוי פערים - מנהל מכוון-שירות יוכל לאסוף נתונים ומידע מהלקוחות ולעבדם כתובנות ארגוניות ניהוליות שישמשו את הארגון.


קידום והטמעה של קוד אתי, טיפוח משאבי שירות ושינוי תודעתי בקרב עובדי הארגון. תפקידו של מנהל מכוון-שירות הוא בממשק של הארגון עם לקוחותיו וככזה על המנהל לגלות חדשנות, גמישות, יצירתיות, יוזמה וחשיבה אסטרטגית.

נושאי לימוד מרכזיים:

• שימושי בינה מלאכותית AI בשירות דיגיטלי
• רובוטיקה ורובוטים חברתיים
• חדשנות
• מערכות מידע וכריית נתונים
• שיווק דיגיטלי
• פיתוח עסקי ואסטרטגיה
• ניתוח דוחות כספים ומימון חברות
• ניהול מכוון שירות בעידן דיגיטלי
• אנגלית למנהלים

פירוט קורסי הלימוד

 

מערכת שעות לדוגמא

מערכת שעות לדוגמא תשפ"ד סמסטר א'

מערכת שעות לדוגמא תשפ"ד סמסטר ב'

 

 

 

תנאי קבלה בסיסיים:

תנאי הקבלה לסטודנטים שלמדו את אחד ממקצועות הניהול הוא ציון 80 ממוצע בלימודי התואר הראשון.
לסטודנטים שאינם באים מתחום הניהול קיימות דרישות קדם, כגון, קורסים בכלכלה מיקרו ומקרו; והשלמות נוספות אותן יוכלו לבצע במסגרת המכללה ועל פי קביעה פרטנית בהתאם לתכני הלימוד שלהם בתואר הראשון.

תנאי הקבלה המלאים