רשימת הקורסים: קורסי בחירה תשפ"ד

נקה
  • אנגלית מקצועית ומעשית - מתוקשב סינכרוני

    קוד הקורס: 170000951
    שם המרצה: אליסון פינק
    דרישות קדם: פטור באנגלית או רישום בקורס מתקדמים ב'
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: חמישי, 17:30-19:45
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:

    In today's competitive job market, where hundreds of applicants vie for each position, standing out is essential. Our exceptional online synchronous course is designed to equip you with the essential skills to not only rise above the competition but thrive in your chosen field while understanding how to behave professionally.
    🎯 Craft the Perfect CV: Learn the art of creating an impressive and professional CV that showcases your strengths, education, and accomplishments. Tailor your CV to each job application and capture the attention of recruiters.
    🎯 Master the Interview: Confidently breeze through interviews by mastering typical questions and delivering impressive responses. Dive into the world of English as the new global standard and learn to articulate your thoughts fluently and effectively.
    🎯 Excel in the Workplace: From writing impeccable professional emails to seamless interactions with colleagues, clients, and partners, you will develop the finesse required to navigate any professional situation. Convey your ideas clearly and confidently in fluent English. Learn how to perform effectively at work to keep your new job.
    🎯 Captivate Audiences: Whether it is a boardroom presentation, an online Zoom meeting, or a team gathering, our course will empower you to create and deliver captivating presentations. Learn how to create effective PowerPoint slides to support your presentation and enable meeting members to follow easily. Respond effortlessly during Q&A sessions and leave a lasting impression.
    🎯 Unparalleled Learning Experience: Join an engaging learning environment where synchronous online sessions provide real-time interaction with the instructor and peers. Receive personalized feedback on your CV, interview techniques, communication skills, professional behavior, workplace performance, and presentation skills.
    🎯 Real-World Application: Benefit from practical exercises, role-playing, and mock interviews that simulate real-world scenarios. Build your confidence through hands-on experience.
    🌟 Don't let lack of experience hold you back! Enroll now to unlock a world of career possibilities. Seize this opportunity to master the skills that will set you apart, from creating a winning CV to thriving in the workplace while embodying the professional demeanor expected in the business world. Your journey to becoming an outstanding job candidate starts here! 🌟

    דרישות הקורס:
    מטלה 1 (כתיבת קורות חיים) – 30%
    מטלה 2 (כתיבת הודעת דוא"ל מקצועית) – 20%
    מטלה סופית (פרזנטציה) – 40%
    נוכחות, השתתפות ושיעורי בית – 10%
    ציון עובר: 60

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-Moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • האם מוכרים פוליטיקאים כמו במבה? השיווק הפוליטי בישראל ובעולם - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001431
    שם המרצה: ד"ר ברוך לשם
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: מתוקשב, א-סנכרוני
    נקודות זכות: 2

    תקציר הקורס:
    התקשורת היא שחקן מרכזי וחשוב במערכת הפוליטית: סדר היום הפוליטי משפיע על סדר היום התקשורתי ובמקביל גם מושפע ממנו. בקורס נסקור נקודות השקה בין סדר היום הפוליטי לבין דעת הקהל, בין סדר היום התקשורתי לסדר היום הפוליטי, המדיני, הביטחוני ועוד.
    בקורס ייבחנו שיטות השיווק הפוליטי בישראל ובעולם. נסביר כיצד ניצחו פוליטיקאים כמו ג'ון קנדי, רונלד רייגן, ביל קלינטון וברק אובמה בארה"ב ומנחם בגין, יצחק רבין ובנימין נתניהו בישראל. בעיקר נתמודד עם השאלה אם כיום משווקים פוליטיקאים כמו מוצרים מסחריים לכל דבר. או, כלשון כותרת הקורס: האם מוכרים פוליטיקאים כמו במבה?
    דרישות הקורס:
    השתתפות בדיוני הקורס: 20%
    מטלת אמצע: 30%
    מטלה סופית 50%

    ציון עובר בקורס: 55


    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • עמוס עוז - עולמו של סופר Amos Oz - The World of a Writer

    קוד הקורס: 170001711
    שם המרצה: ד"ר דוד לביא
    סמסטר ב' ,
    יום ושעה: מתוקשב, א-סנכרוני
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:

    עמוס עוז היה מהסופרים המובילים בישראל, לדעת רבים, הסופר הגדול ביותר בתולדות ישראל. הוא חיבר למעלה מ-30 ספרים, אשר רבים מהם זכו להצלחה עולמית, וזכה בשורה של פרסים, לרבות בפרס ישראל לספרות. ספריו תורגמו לכ-50 שפות, מה שהפך אותו לסופר העברי המתורגם ביותר בכל הזמנים.

    הסופר והפרופסור לספרות שהתקבל בכבוד רב בסלונים ספרותיים בעולם ואשר 4 מספריו עובדו לסרטי קולנוע, נולד בירושלים, וחייו ידעו צער ומכאוב. עוז ידע להפוך את הביוגרפיה הקשה שלו לסיפור מרתק, "סיפור על אהבה וחושך", הנחשב לפסגת יצירתו. ספר זה מגולל את סיפור נישואיהם המוזרים של הוריו, נישואים מלאי עדינות וייסורים, שהסתיימו בהתאבדותה של האם בעלת הנפש הפיוטית ובהשתנותו של האב, למדן חריף ובקי שלא זכה להגשים את חלומותיו.

    הקורס יתאר במבט-על את יצירתו של עוז ואת מקומה בתרבות הישראלית, ויעקוב אחר הביוגרפיה האינטלקטואלית שלו ואחר מקורות השפעתה. הקורס אף יעסוק בהרחבה בהגותו האישית והחברתית של עוז כפי שבאה לידי ביטוי במגוון כתביו וכן בראיונותיו הרבים.

    ארכיונים רבים בעולם העמידו לרשות קורס זה את חומרי הארכיון אשר ברשותם, ואשר בהם עוז מצולם בראיונות ובנאומים באנגלית.

    כל פרק בקורס מלווה בסרטון אשר מסביר באופן תמציתי את עיקרי השיעור.

    שפת הקורס: אנגלית. שפת המפגש הפרונטלי: עברית.

     

    Amos Oz - The world of a writer

    Amos Oz was one of Israel’s leading writers. Many believe he was the greatest writer in the history of the State of Israel. He authored more than 30 books, many of them gaining worldwide success, and he won many prizes, among which was the Israel Prize in Literature. His books have been translated into 50 languages, making him one of the most translated Hebrew authors of all times.

    The author and professor of literature, who was greatly honored in literary salons all over the world and who saw four of his books adapted to cinema, was born in Jerusalem, and his life was mired in sorrow and pain. Oz skillfully turned his troubled biography into a fascinating story, A Tale of Love and Darkness, considered the culmination of his oeuvre. This book tells the story of his parents’ strange marriage, a marriage full of tenderness and agony, ending with the mother, who had a poetic soul, ending her life, and with the father’s transformation, an acute, erudite scholar who never fulfilled his dreams.

    Our course will offer a bird’s-eye view of Oz’s creation and its place in Israeli culture, and will trace his intellectual biography and its sources of inspirations. The course will also deal extensively with Oz’s personal and social thinking, as reflected in his various writings and many interviews. Many archives around the world have made available their materials for this course, including videos of Oz giving interviews or lectures in English. His speeches and interviews in English will, therefore, be the foundation of this online course.

     

    דרישות הקורס:

    1. השתתפות עד שני מפגשי זום קצרים (עד חצי שעה) / למידה א-סינכרונית

    2. הגשת כל 4 העבודות בקורס במועדן

    3. הגשת עבודה מסכמת (במקום מבחן)

    4. הציון יורכב משקלול של העבודות אשר עליהן ניתן ציון (60%) ועבודה מסכמת (40%)

    ייתכן בונוס.

    ציון עובר בקורס: 55

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס הסופי יועלה לאתר הקורס ב-moodle בתחילת הסמסטר.

  • אינטליגנציה רגשית - מיומנויות וכלים להצלחה - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001851
    שם המרצה: ד"ר אורני גוב
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: מתוקשב, א-סנכרוני
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:
    אינטליגנציה רגשית היא היכולת לזהות, להבין ולנהל את רגשותינו ואת רגשות אחרים בדרך המסייעת לנו להגשים את מטרותינו, תוך שמירה על קשרים חברתיים טובים ואווירה חיובית. מחקרים ממחישים שלאינטליגנציה רגשית השפעה רבה יותר על ביצועינו, תוצרינו ואיכות חיינו מאשר לרמת המשכל שלנו.
    אינטליגנציה רגשית אינה סטטית, היא ניתנת לפיתוח ושיפור לאורך חיינו: ככל שנכיר ונבין את עקרונות האינטליגנציה הרגשית נוכל לשפרה ולתרום להצלחה בחיים האישיים והמקצועיים כאחד.
    במהלך הקורס נלמד מודלים של אינטליגנציה רגשית ונתמקד במיומנויות ספציפיות כגון מתן משוב, תקשורת אסרטיביות , אפקטיביות אישית וניהול עצמי אפקטיבי.
    בסיום הקורס הסטודנטים יבינו טוב יותר את מושגי האינטליגנציה הרגשית וינהלו את חייהם ואת קשריהם הבין אישיים והמקצועיים בצורה אפקטיבית יותר.

    דרישות הקורס:
    • השתתפות בכל הפורומים: 30% מהציון הסופי (לפחות פוסט אחד ותגובה אחת בכל פורום).
    • מטלת סיום: 70% מהציון הסופי.

    ציון עובר: במטלה ובציון הסופי: 55

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • טקטיקות למשא ומתן - מתוקשב סינכרוני

    קוד הקורס: 170002351
    דרישות קדם: אין
    סמסטר ב' ,
    יום ושעה: שלישי, 19:30-21:00
    נקודות זכות: 2

    תקציר הקורס:
    משא ומתן הוא סוג של תקשורת בין שני אנשים וחלק משגרת חיינו אשר מתחיל כבר מגיל הינקות אשר הנו סוג של ניסיון לשכנע.
    במהלך חיינו אנו נשענים על משא ומתן מסוגים שונים ומגוונים. ומתנהלים במהלך חיי היום יום עם גורמים בתוך הארגון בו אני עובדים כגון: עובדים, מעסיקים, לקוחות, נותני שירות. משא ומתן יעיל חשוב במיוחד כי הוא יכול להשיג חיסכון לעיתים גם חיסכון כספי וכח משמעותי. הצלחת המשא ומתן תלויה בהכנה ראויה למשא ומתן שכוללת את הכרת הצד השני תרבותו ומגבלותיו.
    העולם למד שפתרון נכון של הסכסוך בתחום יכול להביא לחיסכון כספי משמעותי ואף חיסכון רב בכספי הציבור ואף במישור המדיני בחיי יאדם .
    במהלך השיעורים נבין עד כמה משא ומתן הוא כלי חשוב ושכיח והחל דיון סביב השאלה עד כמה אנו פועלים באופן מושכל כשאנו משתמשים בכלי זה. ומהו מודל ראוי לניהול מו"מ.
    ננתח כשלים במשא ומתן, כיצד משפיע השיוך המקצועי, המגדרי ותרבותי על אופן ניהול המו"מ, הקורס יעזור בלימוד והתנסות בתהליכים, וחיבור בין הפן התיאורטי, לבין זה המעשי, בכל הנוגע לתכנון, יישום ומעקב אחר תהליכים של יישוב סכסוכים. במהלך הקורס יושם דגש על ביצוע סימולציות מודרכות של מקרים מהעולם העסקי וחיי היום יום.

    דרישות הקורס:
    מטלה 1: 20%
    מטלה: 2: 20%
    מבחן סופי : 60%
    ציון עובר במבחן/ מטלה סופית: 60

    ציון עובר בקורס: 55

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • הבדלים ויחסים בין המינים - מתוקשב סינכרוני

    קוד הקורס: 170001891
    שם המרצה: ד"ר דריה מעוז
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: ראשון, 17:00-19:30
    נקודות זכות: 3

    תיאור הקורס ומטרותיו:
    הקורס משלב גישות פסיכולוגיות, אבולוציוניות, סוציולוגיות, אנתרופולוגיות, כלכליות וביולוגיות לניתוח ולהבנת היחסים בין נשים לגברים. מטרת הקורס היא להכיר מקרוב דפוסים שונים של זוגיות ואפיונים מרכזיים של זוגיות, ביניהם – הבדלים בין המינים, בחירת בן/ת זוג, היכרות והתאהבות, היבטי מגדר וחלוקת תפקידים בבית, משברים ומהמורות בזוגיות, ועוד.
    הקורס ישלב הצגה תיאורטית ואינטרדיסציפלינרית של ממצאי מחקרים עם מחקר עצמאי של הסטודנטיות.ים.

    דרישות הקורס:
    נוכחות: חובה ב80% לפחות מהשיעורים בזום כתנאי לקבלת ציון בקורס.
    איחור של יותר מעשר דקות לשיעור או יציאה ממנו לפני זמן הסיום לא תיחשב נוכחות (אלא אם באישור המרצה).
    הפעלת מצלמות חובה בשיעורי הזום (למעט חריגים, באישור המרצה).

    מטלה 1: 40% סקירת ספרות: בחירת נושא הקשור לזוגיות וסיכום מאמרים בנושא
    מטלה 2 60% עריכת ראיון בנושא הנבחר וניתוחו על פי מקורות אקדמיים
    ציון עובר במטלה סופית וכן בשקלול ציון שתי המטלות: 60
    העבודות להגשה תתבצענה ביחידים או בזוגות.


    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • החלטות גורליות - החלטות מכריעות - מתוקשב סינכרוני

    קוד הקורס: 170001871
    דרישות קדם: אין
    סמסטר ב' ,
    יום ושעה: ראשון, 17:30-19:00
    נקודות זכות: 2

    תקציר הקורס:

    מדינות, ארגונים ובני אדם מתמודדים עם הצורך לקבל החלטות. חלקן יומיומיות, חלקן פשוטות וחלקן מורכבות ואפילו גורליות ומכריעות.

    הקורס יעסוק בתהליכי קבלת ההחלטות ובעיקר יבחן החלטות גורליות ומכריעות בהיסטוריה של מדינת ישראל ובעיקר בתחום המדיני והביטחוני. הקורס יתמקד בהחלטות שנדרשו לקבל הדרג המדיני הנבחר והדרג הביטחוני המבצע וכן בהחלטות שנדרשו להן מערכות החינוך, הבריאות והמשפט (כפוף לאקטואליה).

    תהליך קבלת ההחלטות ייבחן נקודת המבט של ראשי הפירמידה (המנהיגים והמפקדים), הגופים המרכיבים את המשטר הדמוקרטי (כנסת, ממשלה, בתי המשפט, שומרי הסף), התקשורת רבות הרשתות החברתיות והחברה בכללותה.

    ברקע לדיון תעמוד הערכת המצב השנתית הכוללת את האיומים והאתגרים מולם ניצבת מדינת ישראל. בין היתר קבלת החלטות בסוגיות הגרעין ותקיפת הכורים בעיראק, סוריה ואולי איראן, החלטות ערב מלחמת יום הכיפורים, מלחמת ששת הימים, מלחמות לבנון, שחרור מחבלים תמורת שבויים. יתכנו תוספות ושינויים לאור ההתפתחויות.

     

    דרישות הקורס: 

    מטלת אמצע קורס - 40%

    מטלת סוף - 60% 

     

    ציון עובר בקורס: 55

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • תקשורת בין-תרבותית -בשפה האנגלית - Cross-Cultural Communication

    קוד הקורס: 170001211
    דרישות קדם: אין
    סמסטר ב' ,
    יום ושעה: , מתוקשב היברידי
    נקודות זכות: 3

    זהו קורס מקוון א-סינכרוני. במהלך הקורס יתקיימו 2 מפגשים סינכרוניים בזום, הנוכחות חובה. ימי שלישי, בין השעות: 19:00-21:15

    המועדים:  2/4/24, 9/4/24

    תקציר הקורס:
    בקורס ירכשו הסטודנטים ידע על הגישות העיקריות לחקר דרכי התקשורת בסביבות תרבותיות שונות ויכירו את הרעיון של אי-הבנה בין-תרבותית. כמו כן, יוכלו הסטודנטים לעשות שימוש מושכל בכלים הדרושים לניתוח של אופני התקשורת הלשונית בקטעי שיח בין-תרבותי במגוון פורמטים תקשורתיים. במהלך הקורס נדון בנושאים הבאים: תפיסת זהות ותרבות, תהליכי החיברות הלשוני בתרבויות שונות, מפגש בין-תרבותי-תקשורתי ומעבר מתרבות לתרבות. נושאים אלה ייבחנו בהקשר תקשורת בין אישית מתוך מגוון מודלים תיאורטיים של אי-הבנות בשיח תוך תרבותי ובין-תרבותי. כמו כן, ייחשפו הסטודנטים לדרכי דיון וביקורת בתחום הניסוח של פעולות דיבור בתרבויות שונות, וכן לדרכים בהן תפיסות עצמי שונות באות לידי ביטוי בשפה.

    דרישות הקורס:
    הגשת מטלות מקוונות מבוססות על קריאה שוטפת של המאמרים ונוכחות פעילה בדיונים ב-2 השיעורים הראשונים: 20%
    הגשת מטלות דרך אתר הקורס. המטלות צריכות להיעשות באופן שוטף במהלך הסמסטר. לכל משימה יינתן טווח זמן להשלמתה: 40%
    מבחן/ מטלה מסכמת : 40%

    ציון עובר בקורס: 55


    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • אקלים שיעור וניהול כיתה- מתוקשב

    קוד הקורס: 170001371
    דרישות קדם: מיועד לחוגים המדעיים בלבד: ביוטכנולוגיה, מדעי איכות הסביבה, מדעי המעבדה הרפואית
    סמסטר ב' ,
    יום ושעה: , מתוקשב א-סינכרוני
    נקודות זכות: 2

    תקציר הקורס:
    מטרת הקורס היא לדון בהיבטים מתוך עבודת המורה הקשורים לשיפור היכולת להוביל את הכיתה אל מטרות חינוכיות רצויות. הקורס ישלב ידע תיאורטי ופדגוגי עם שיטות פרקטיות לניהול כיתה, בתוך הסתכלות הוליסטית במערכת הקשרים בין הכיתה, התלמיד, בית הספר והחברה. הקורס יעסוק בדרכים לקדם למידה, סיפוק מהוראה ויצירת אקלים כיתה חינוכי מיטבי. בין הנושאים* שילמדו: פתיחת שנה, תכנון שיעור, פרקטיקות בניהול כיתה, מינוף קונפליקט או עלבון לצמיחה, אקלים כיתתי מיטבי, גבולות וחוזה למידה, אסרטיביות בהוראה, שייכות בכיתה, רגש וקשב בלמידה, תפיסות מורים והשפעתם – העצמה לעומת שחיקה.

    דרישות הקורס:
    א. השיעור יתנהל בצורה מקוונת א-סינכרונית, דרך אתר הקורס במערכת המודל.
    ב. באחריות כל תלמיד/ה לעקוב אחר התפתחות הקורס ולוח הזמנים ולוודא כי המטלות מוגשות.
    ג. כל המשימות מוגשות באתר הקורס (לא דרך המייל) אשר זמין בכל שעה עבורכם.
    ד. המטלות צריכות להיעשות באופן שוטף במהלך הסמסטר. לכל משימה יינתן טווח זמן להשלמתה ולא יהיה ניתן לבצע משימות לאחר תום הסמסטר.

    דגשים להשתתפות מקוונת:
    א. ניתן ורצוי להיעזר בצוות התמיכה הממוחשב (המרצה אינו הכתובת לנושאים טכניים).
    ב. יש להקפיד על התייחסות מכבדת כלפי המשתתפים בהתדיינות בפורומים.

    הרכב הציון:
    מטלות מקוונות שוטפות א-סינכרוניות (כולל השתתפות בפורומים): 100%

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • נוירו-פדגוגיה ופיתוח חשיבה מדעית - מתוקשב סינכרוני

    קוד הקורס: 170001381
    שם המרצה: ד"ר גיא שיאון
    דרישות קדם: מיועד לחוגים המדעיים בלבד: ביוטכנולוגיה, מדעי איכות הסביבה, מדעי המעבדה הרפואית
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: רביעי, 17:30-19:00
    נקודות זכות: 2

    תקציר הקורס:

    למידה היא תהליך ביולוגי של יצירת שינוי במערך הפונקציונלי העצבי של המוח, כלומר, שינוי באופן שבו תאי העצב מתקשרים בניהם, מחזקים קשרים קיימים ויוצרים קשרים חדשים. ההתפתחות הטכנולוגית המואצת של שיטות דימות מתקדמות (כגון מכשירי CT ;EEG; (f-MRI אפשרה, בין השאר, למדוד תפקודים מוחיים המתרחשים בזמן אמת בתהליכים קוגניטיביים ולהבין את הקשרים ההדוקים בין קשב, רגש ולמידה. ההתקדמות המהירה במדעי המוח בעשורים האחרונים הביאה להבניה של ידע מעמיק על היבטים רגשיים, קוגניטיביים ומטה-קוגניטיביים של תהליכי למידה ולהתפתחותו של מדע חדש: נוירו-פדגוגיה .(Neuro-Pedagogy) הנוירו-פדגוגיה, המכונה בספרות המקצועית גם נוירו-חינוך (Neuroeducation/Educational Neurosciences), היא תחום דעת מולטי-דיסציפלינרי המתווך וממזג בין תיאוריות ומודלים ממדעי המוח, הפסיכולוגיה והחינוך. הנוירו-פדגוגיה מציעה פרספקטיבה חדשה על מושגים פדגוגיים כמו חשיבה, יצירתיות ומוטיבציה. ייעודו של קורס זה הוא לגשר בין הידע העדכני המצטבר ממחקרים במדעי המוח לבין חקר החשיבה המדעית, בהיבטים פרקטיים של תהליכי הוראה ולמידה. הקורס עוסק בידע תאורטי ופרקטיקה של נוירו-פדגוגיה בהקשר לפיתוח חשיבה מדעית של הלומד. כל תהליכי ההוראה-למידה-הערכה מתנהלים באמצעות אתר מלווה קורס במערכת .Moodle הקורס כולל שיעורים מקוונים סינכרוניים, מטלות ביצוע דיגיטליות ולמידת עמיתים שיתופית.

    נושאי הקורס:
    א. נוירו-מיתוסים: ניפוץ מיתוסים מרכזיים על למידה ועל חשיבה מדעית
    ב. עקרונות נוירו-פדגוגיים של תהליכי למידה וחשיבה מדעית
    ג. מעגלים עצביים, תפיסה חושית וחשיבה מדעית
    ד. "המוח הגמיש": דפוס חשיבה מתפתח (Growth mindset) לעומת דפוס חשיבה מקובע Fixed mindset) ), בהקשר לפיתוח חשיבה מדעית

    דרישות הקורס:

    ציון עובר: מטלות הקורס מצטברות לכדי "פורטפוליו דיגיטלי אישי" המשקף את כל תהליכי הלמידה בקורס ומרכיב את הציון הסופי.

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.