ללמוד אצלנו   קורסי הלימוד

רשימת הקורסים

תקנון קורסי בחירה 

הנחיות לרישום מקוון לקורסי בחירה

* ניתן לבחור בקורסי בחירה מכל החוגים

נקה
  • חשיבה מחוץ לקופסא - מתוקשב

    קוד הקורס: 170000831
    שם המרצה: גוב אורני
    הערכת הקורס: עבודה מסכמת: 50%, מטלת אמצע: 30%, השתתפות פעילה: 20%
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א'
    יום ושעה: מתוקשב ,
    נקודות זכות: 3 נ"ז

    תיאור ומטרות הקורס:

    יצירתיות יכולה להתקיים בכל תחום שהוא ולא רק בתחומי האומנות, היא מאפשרת לנו לפתור בעיות מורכבות, חוסכת זמן, ומשאבים ומקצרת תהליכים, ואף מוסיפה עניין וצבע לחיים. יצירתיות תורמת לביצועים, לפיתוח, לשיווק, לניהול, לפרסום ולמנהיגות ולניהול חיים. אנשים יצירתיים שופעים רעיונות ופתרונות.

    חושבים שיצירתיות היא תכונה מולדת......אז לא.......

    כל אדם יכול להיות יצירתי, ללמוד, להתאמן ולהשתכלל ביכולת היצירתיות.

     יחד עם זאת במצבים רבים אנשים וארגונים בוחרים בפתרונות מוכרים ולאו דווקא יעילים ואינם מצליחים להשתחרר מדפוסי ראייה מקובעים.

    במהלך הקורס נבין מהי יצירתיות, מה מאפשר ומה בולם אותה. נציג מגוון תיאוריות וכלים לפיתוח חשיבה יצירתית ונתרגל אותם כבסיס לפתרון בעיות המעסיקות אתכם בחיי היום יום האישיים והמקצועיים וכדי להגדיל את מגוון האפשרויות העומדות בפניכם בהווה ובעתיד.

    הקורס יתנהל במתכונת מתוקשבת וחוויתית. ככל שתתרגלו יותר, תהיו מעורבים יותר, תתרמו יותר לשיח הקולקטיבי בפורום הקורס כך תרכשו כלים טובים יותר לחיים ותצליחו יותר בקורס.

     

    ציון עובר בקורס: 55

    1. מטלת נוכחות – חובה להגיש עד סוף השבוע השלישי לקורס על מנת להמשיך את לימודך בקורס 30%.

    2. עבודה מסכמת –הגשה עד שבוע לאחר סיום הסמסטר,50%.

    3. השתתפות בפורום הקורס – השתתפות ב- 70% משבועות הקורס לפחות (פרסום סטטוס מקורי + תגובה לפחות לסטטוס של סטודנט אחר) - 20%.

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • אנגלית מקצועית ומעשית - מתוקשב סינכרוני

    קוד הקורס: 170000951
    הערכת הקורס: פרזנטציה: 40%, תרגילי אמצע: 50%, השתתפות: 10%
    דרישות קדם: פטור באנגלית או רשום בקורס מתקדמים ב' (רמה 1) באנגלית
    סמסטר א'
    יום ושעה: רביעי , 19:00-20:30
    נקודות זכות: 3 נ"ז

    האם תצליחו לתקשר עם לקוח או מטופל באנגלית? האם אתם מספיק בקיאים באנגלית כדי שתוכלו לשוחח עם עמיתים או אנשי מקצוע? האם אתם מרגישים נוח להתכתב באנגלית? האם אתם בטוחים שאתם מסוגלים לעבור ראיון עבודה שנערך באנגלית? האם יש לכם קורות חיים באנגלית?

    אם התשובה לאחת מהשאלות האלה היא 'לא', הקורס הסינכרוני והמקוון הזה הוא אידיאלי עבורכם. 

    הקורס "אנגלית מקצועית ומעשית" מכין את הסטודנטים לחיים המקצועיים; מהשלב הראשוני של הגשת מועמדות לעבודה, שלב הראיון והמיונים, ושלב העבודה עצמה שדורשת אינטראקציה ושיתוף פעולה. באמצעות הדרכה ותרגול, התלמידים ירכשו כלים להתנהל באופן מקצועי במקום עבודתם ויפגינו ביטחון עצמי בהבעתם באנגלית.

    הכיתה הווירטואלית משפרת את החוויה הלימודית ומספקת במה אינטימית ותומכת שמתאימה למשחק תפקידים וללמידה יעילה.

     

    Is your English fluent enough to deal with a customer, client or patient? Are you proficient enough to interact with colleagues or professionals in English? Do you feel comfortable corresponding in English? Are you confident that you could pass an interview conducted in English? Do you have a Curriculum Vitae in English?

    If the answer to any of these questions is ‘No,’ this online synchronous course is ideal for you.

    The Professional & Practical English Course prepares students for professional life; from the initial stage of application and the interviewing process through to the effective performance, interaction and collaboration required once they have secured a job. Through guidance and practice, the students will not only learn to conduct themselves in a professional manner but also to express themselves confidently in fluent English.
    The virtual classroom further enhances the experience by providing a nurturing and supportive setting which lends itself to role playing and effective learning.

    דרישות הקורס:

    • 80% נוכחות

    • השתתפות מלאה

    • הכנה והגשה של כל המטלות ושיעורי בית

    • הגשת כל הפרויקטים

    • הגשת הפרזנטציה

    • רמה 1 באגלית ומעלה

    • מחשב מצויד עם מצלמה ורמקול

    • אוזניות

    הרכב הציון:

    מטלות, הכנת שיעורי בית, השתתפות ונוכחות: 10%

    פרויקט ראשון (קורות חיים ומכתב): 20%

    פרויקט שני (מכתב בדוא"ל): 15%

    פרויקט שלישי (משחק תפקידים): 15%

    פרזנטציה: 40%

     

     

    Course Requirements:

    • 80% attendance
    • Full participation
    • Submission and preparation of all class and home assignments
    • Submission of all TMAs (Teacher Marked Assignments)
    • Submission of EMA (End Marked Assignment)
    • A minimum of Level 1 English
    • A computer with a camera and speakers
    • Earphones

     Structure of Course Grade: 

    Component Weight

    Class and home assignments, participation and attendance 10%

    TMA 1: Written Assignment (CV and cover letter) 20%

    TMA 2: Written Assignment (Email) 15%

    TMA 3: Role playing a situation 15%

    EMA: Oral presentation 40%

     

     *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • אבולוציה - הרצאה

    שנה ג’
    קוד הקורס: 00505323
    הערכת הקורס: בחינה בכתב
    הקורס באחריות: מדעי המעבדה הרפואית
    סמסטר ב' , שנה ג’
    יום ושעה: רביעי , 14:00-16:00
    נקודות זכות: 2

    מטרת הקורס: להפגיש את הסטודנטים עם תחומי האבולוציה השונים.

    הקורס יעסוק בהקניית מושגי היסוד באבולוציה, ויסקור בפני הסטודנטים את ההיסטוריה של המחקר האבולוציוני. בקורס ילמדו הסטודנטים על הסיסטמטיקה של היצורים הביולוגים ועל השיטה הקלדיסטית המשמשת למיונם במחקר האבולוציוני. פרק נוסף של הקורס ידון בעידנים הגיאולוגים, בביוגאוגרפיה, בחקר המאובנים, הפליאונטולוגיה, ובנדידת היבשות. בהמשך הקורס נלמד על ההיסטוריה של החיים על פני כדור הארץ, מוצא חסרי החוליות והתפתחותם האבולוציונית, מוצא בעלי המיתר ונדגיש בעיקר את האבולוציה של החוליתנים. חלק חשוב נוסף של הקורס ידון בתהליכים האבולוציוניים והשונות הגנטית, באבולוציה מולקולרית, במוטציות, רקומבינציות והברירה הטבעית. בחלק האחרון של הקורס ידונו נושאים הקשורים בקשר האבולוציוני בין התפתחות הפרט (אונטוגנזה) והתפתחות הקבוצה (פילוגנזה) ובאבולוציה של האדם.

     

  • הפסיכולוגיה של הספורט

    קוד הקורס: 170001091
    הערכת הקורס: מבחן מסכם: 67%, פרויקט גמר- חקר מקרה: 33%
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א'
    יום ושעה: שלישי , 19:00-20:30
    נקודות זכות: 3 נ"ז

    תיאור הקורס:

    הפסיכולוגיה של ספורט הינו תחום העוסק בהיבטים המנטליים של פעילות שיא.(Peak performance) הקורס יסקור את הגישות התיאורטיות השונות והמחקר העוסק בפעילות הספורטיבית מן ההיבטים הקוגניטיביים, הרגשיים והחברתיים, כגון: התנהגות היחיד והקבוצה, מאפייני אישיות של העוסקים בספורט, מוטיבציה לעיסוק בספורט, מנהיגות בספורט, התמודדות עם לחץ ושחיקה, ספורט ומגדר ועוד.

     

    דרישות הקורס:

    מבחן מסכם בסיום הסמסטר – 67% מהציון

    פרויקט גמר: חקר מקרה - ניתוח תהליך קבוצתי/ספורטאי מההיבט הפסיכולוגי – עבודה בהיקף 5 עמודים.

     נוכחות לפחות 80% - חובה

    ציון עובר בקורס: 55

      

    *יתכנו שינויים והסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

     

  • 70 פנים לישראל: תרבויות מסורות ודתות – מהקראים ועד הצ'רקסים - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001301
    שם המרצה: ד"ר ברם חן
    הערכת הקורס: מטלת סיכום: 50%, מטלת אמצע: 20%, השתתפות בדיונים: 30%, בונוס עד 10%
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א'
    יום ושעה: מתוקשב ,
    נקודות זכות: 3 נ"ז

    בקורס נערוך הכרה עם קבוצות תרבותיות ודתיות שונות החיות בישראל, ובמקביל לזהותן הישראלית משמרות מסורות וזהויות עתיקות וייחודיות. נתמקד בקבוצות קטנות השומרות בקנאות על זהותן -  ובה בעת משתלבות בחברה הישראלית, ונדון גם ביחסים בין קבוצות אלה לסביבתן. נלמד על: קראים | שומרונים | סובוטניקים ו'גרים' |  צ'רקסים | דרוזים | בהאים | מארונים | אחמדים | משיחיים | עלאווים | ארמנים |  ועוד. נלמד על סמלים, טקסים ומרכיבי זהות מיוחדים – ובה בעת נדון גם באתגר הכפול של שמירה על זהות ייחודית תוך השתלבות בחברה וכינון זהות ישראלית. 
    הקורס מועבר בצורה וירטואלית, ויכלול קריאה של חומרים שונים, צפיה בסרטונים, השתתפות בפורומים וכתיבת תגובות על עבודות של חברים לקורס, וכן הרצאות ומפגשים וירטואליים שעליהם יינתן מידע נוסף בהמשך. הקורס יכלול פגישת מבוא ופגישת סיכום בכיתה שההשתתפות בהן היא חובה. 

    הקורס יפגיש את הסטודנטים עם קבוצות מיעוט קטנות בישראל, וייתן כלים לדון בקבוצות אלה תוך הכרות עם ספרות מחקרית מתחומי האנתרופולוגיה, חקר הדתות, חקר המזרח התיכון וחקר החברה הישראלית.  נבחן סוגים שונים של קבוצות ונבין את ההבדלים ביניהן: מיעוטים לאומיים, מיעוטים דתיים ותרבותיים למיניהם (למשל: קבוצות אתנו – דתיות כגון הדרוזים, שייכות לדת עולמית כגון הבהאים, זרם בדת קיימת עם ייחוד ליטורגי-תרבותי - המרונים). נבחן את הזיקה בין סוגים שונים של מיעוטים לחברת הרוב ולמדינה ולקבוצות וזרמים אחרים בחברה. נדון בתרומה של קיום זהויות מרובות לכינון חברה מגוונת ורב- תרבותית, וגם באתגרים הכרוכים בכך.

    דרישות הקורס:

    1. סקירה אודות אחת הקבוצות הנלמדות – 50%

    2. סקירה אודות קבוצה נוספת – 20%

    3. השתתפות בדיונים מקוונים – 30%

    4. תוספות בונוס (לא חובה) – עד 10%

    5. נוכחות חובה בשיעור פרונטלי אחד

     

    ציון עובר: 55

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • העצמה אישית ומקצועית - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001451
    שם המרצה: גוב אורני
    הערכת הקורס: השתתפות פעילה בפורום הקורס 30%, הגשת תרגילי בית 70%
    דרישות קדם: אין
    סמסטר ב'
    יום ושעה: מתוקשב ,
    נקודות זכות: 3 נ"ז

    השינויים התכופים והתחרות הגוברת, יחד עם טכנולוגיות מתקדמות, מציבים אתגרים מורכבים לעובדים ומנהלים. עובד המודע לעצמו, לומד ומתקן עצמו, מתעדכן ומשתלם , מתקשר בצורה טובה ומנהל משאים ומתנים אפקטיביים ומקבל החלטות נכונות, יוכל להגיע לתוצאות טובות יותר בחייו המקצועיים והאישיים כאחד. 

    הקורס יחשוף בפני הסטודנטים תיאוריות ומודלים העוסקים בהעצמה אישית ומקצועית במטרה לפתח תחושות של בחירה, אחריות ויכולות השפעה על אירועים ואנשים בסביבתם בדרך שתתרום לשיפור קשריהם הבין אישיים והמקצועיים ולהתפתחותם המקצועית.

    במהלך הקורס יעבדו הסטודנטים ויעריכו בצורה ביקורתית תכנים ומודלים ויפתחו כלים ישימים לשינוי, צמיחה והתפתחות אישית. 

    הקורס יתקיים במתכונת מתוקשבת, תוך שימוש בסרטונים, הרצאות מוקלטות ומאמרים.

    הסטודנטים ידרשו לעבודה עצמאית ולדיונים אינטראקטיביים בפורום בליווי צמוד של המרצה, במטרה ליישם כלי העצמה ופיתוח מיומנויות עבודה וניהול כאמצעי לשיפור אפקטיביותם בחיים האישיים והמקצועיים. 

    אופן הערכה:

    1. מטלת נוכחות – חובה להגיש עד סוף השבוע השלישי לקורס על מנת להמשיך את לימודך בקורס 30%.

    2. עבודה מסכמת –הגשה עד שבוע לאחר סיום הסמסטר,50%.

    3. השתתפות בפורום הקורס – השתתפות ב- 70% משבועות הקורס לפחות (פרסום סטטוס מקורי + תגובה לפחות לסטטוס של סטודנט אחר) - 20%.

    ציון עובר בקורס: 55

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • הפרעות רגשיות והתנהגותיות

    קוד הקורס: 170001481
    שם המרצה: ד"ר אוחנה דוד
    הערכת הקורס: 30% בחינת בית מסכמת: 70% , השתתפות פעילה
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א'
    יום ושעה: שלישי , 17:00-18:30
    נקודות זכות: 2 נ"ז

    מטרות הקורס:

    הסטודנט יכיר מושגי יסוד בתחום הפרעות הרגשיות וההתנהגותיות והסיווג המקובל בעולם להפרעות השונות והסימפטומים העיקריים המאפיינים את כל אחת מההפרעות (לפי ספר הדיאגנוזות DSM V). ההפרעות תוצגנה תוך התייחסות לסימפטומים האופייניים ולמחקרים העוסקים בגורמים השונים להפרעה: גנטיים, ביולוגיים, פסיכו-חברתיים וסביבתיים.

    עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    1. הבנה רבת פנים בהפרעות התנהגות. 

    2. לפתח להבין ולפרש התנהגויות ומצבים רגשיים בעייתיים.

    3. להשתמש בחומר הנלמד על מנת לגלות התמודדות נכונה יותר במצבים שבהם ייחשף לאחת או יותר מן ההפרעות הנלמדות בקורס. 

    4. לנתח מדוע החברה מתקשה להתמודד עם התנהגויות מסוימות. 

    5. לחבר יחדיו התנהגויות לא שיגרתיות אצל הפרט ולהבינן מזווית מלומדת יותר.

    הסטודנט יכיר את המאפיינים של ההפרעות השונות, יזהה את הסימפטומים שלהן. הוא יבין בתהליכים השונים המשפיעים על ההתפתחות הנפשית של האדם כאשר הוא לוקה בהפרעה רגשית ו\או התנהגותית. הוא ילמד באמצעות חשיפתו לחומר המדעי והמקצועי לזהות בצורה מלמדת יותר חשש לנוכחותה של הפרעה התנהגותית\רגשית תוך שימוש במושגים וברעיונות להשגת פתרון בעיות יעיל יותר. הסטודנט יוכל לסקור מקורות מדעיים ומקצועיים על ההפרעות השונות ולהבין לעומק את המישורים השונים שבהם ניפגע החולה בהתמודדותו עם ההפרעה.

     דרישות הקורס:

    80% נוכחות חובה

    ציון עובר בקורס: 55

    30% מציון סוף הקורס יורכב מהשתתפות פעילה בדיונים וניתוחי המקרים שיובאו במהלך ההרצאות.

    70% מציון סוף קורס יורכב מציון בחינת בית מסכמת.

     

    *יתכנו שינויים והסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • הפסיכולוגיה של האינטרנט ורשתות חברתיות - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001291
    הערכת הקורס: עבודה מסכמת: 80%, מטלות באתר הקורס: 20%
    דרישות קדם: אין
    סמסטר ב'
    יום ושעה: מתוקשב ,
    נקודות זכות: 3 נ"ז

    תקציר ומטרות הקורס:

    התפתחות האינטרנט והטלפונים החכמים שינתה את האופן בו מתנהלת תקשורת אנושית בינאישית. אנו מתקשרים כיום האחד עם השני באמצעות קשת רחבה של ערוצי תקשורת דיגיטליים, כגון דואר אלקטרוני, אפליקציות מסרים ורשתות חברתיות. חוקרים בתחום הגדירו את סוג התקשורת המתרחש באמצעים אלו כ"היפר חברתי" (Hyper-social). זאת מכיוון שתקשורת המתווכת באמצעים דיגיטליים מייצרת הקצנה של המסרים המילוליים והבלתי מילוליים הבאים לידי ביטוי בתקשורת בינאישית מסורתית של "פנים אל פנים". 
    כתוצאה מכך, תקשורת באמצעים דיגיטליים מאופיינת פעמים רבות בשיח דיכוטומי הנוטה לאסקלציה מהירה, הבלטה מוגזמת של תכונות עצמי אידיאליות ועיוות של מציאות החיים המורכבת. הקורס יעסוק באופן בו מתרחשים תהליכים אלה ובהשפעות שלהם על יחסים בינאישיים, מאפייני אישיות ותחושת הרווחה הנפשית (Well being).

    מבנה הקורס:

    קורס זה נלמד בשיטה של למידה מתוקשבת באמצעות אתר מיוחד שנבנה לצורך כך במערכת 'מודל' (Moodle). באתר מופיעות חמש יחידות הוראה - כל יחידה מורכבת מהרצאה מוקלטת לצפייה, מבדק לתרגול עצמי ומטלת קריאה. מדי שבועיים תעלה לאתר יחידת הוראה חדשה. לאחר ביצוע מטלות היחידה יתבקשו הסטודנטים להעלות לפורום מיוחד שיפתח לצורך כך סיכום של הרעיון המרכזי אותו הם מעוניינים לפתח מתוך יחידת ההוראה. סביב הנושא אותו יעלו יערך דיון מקוון, כאשר כל סטודנט יתבקש לכתוב את חוות דעתו בנושא ולהעלות נושא לדיון בעצמו. 

     

    דרישות הקורס:

    ציון עובר בקורס - 55

    20% - מטלות באתר הקורס (חובת הגשה) – חובה להגיש את המטלה הראשונה עד סוף השבוע השלישי בקורס כדי להמשיך בקורס.

    80% - עבודה מסכמת.

    *יתכנו שינויים והסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • יזמות עסקית

    קוד הקורס: 170001541
    הערכת הקורס: הצגת מיזם בכיתה, השתתפות פעילה ומטלות נוספות
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א'
    יום ושעה: שני , 17:00-19:30
    נקודות זכות: 3 נ"ז

    תקציר קורס: מבוא ליזמות עיסקית

    תיאור הקורס: יזמות עסקית היא תהליך שבו מיישמים רעיון חדש לשם יצירת ערך ללקוח ו/או לארגון. הקורס יציג תיאוריות הקשורות בחדשנות ויזמות ביחד עם מידע יישומי לבחינת רעיונות יזמיים. צוותים של סטודנטים מהפקולטות השונות יזהו אתגרי שוק, יאמתו את צרכיו של הלקוח, יאפיינו את השוק בו הם פועלים ויכינו תוכנית עיסקית ליישום הרעיון.

    מטרת הקורס: הקורס מעניק לסטודנטים הזדמנות ייחודית להתנסות בתהליך היזמות בסביבה אקדמית. הסטודנטים ינתחו את השוק ומאפייניו, יזהו פתרונות חלופיים ויפתחו מודל עסקי עבור הפתרון המוצע. בסיום הקורס, הסטודנטים יכינו מצגת עבור משקיעים פוטנציאליים ותוכנית עיסקית עבור המיזם. 

    נהלי נוכחות: נוכחות חובה ב80% משיעורים

    אופן ההוראה: שיטת הלימוד הרצאות פרונטאליות, עבודה בקבוצות, דיונים, קריאה עצמית של חומר תיאורטי ויישומי תוך עבודה בקבוצות על מיזם עיסקי.

    הערכת הסטודנטים: 

    1. השתתפות פעילה בשיעורים – 10%

    2. הגשת דו"ח אמצע – תיאור 2 רעיונות יזמיים והערכתם (בקבוצות) – 20%

    3. הצגת המיזם בכיתה – תוך התייחסות לכל שלבי המיזם, מהרעיון הראשוני ועד ליישומו, בניית מודל עסקי - עבודה בקבוצות עם ציון אישי לכל תלמיד – 40%

    4. רפלקציה אישית – ניתוח תהליך היזמות, תוך התייחסות לאתגרים השונים, בשלבי הייזום השונים ובאינטגרציה עם הספרות האקדמית (יחידים) – 30%

    ציון עובר בקורס: 55

    *יתכנו שינויים והסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • אנטומיה כללית

    שנה א’
    קוד הקורס: 00404011
    הערכת הקורס: בחינה מסכמת
    הקורס באחריות: מדעי האופטומטריה
    סמסטר א' , שנה א’
    יום ושעה: ראשון , 9:00-10:30
    שלישי , 11:00-12:30
    נקודות זכות: 4

    מטרות הקורס: הכרת יחידות המבנה של הגוף ברמת הארגון השונות - תאים רקמות אברים ומערכות והבנת הקשר בין המבנה והפעולה.
    פרקי הקורס כוללים את לימוד מבנה התא על אברוניו השונים ואופן פעולתם, סוגי הרקמות בגוף ומאפייניהם התאיים והחוץ תאיים.
    כמו כן נלמדים פרטי המבנה והפעולה של חלק ממערכות הגוף: מערכת השלד - עצמות ומפרקים. מערכת השרירים - עם דגש על מנגנון ההתכווצות. מערכת העיכול ואבריה כולל תהליכי העיכול הפיסיקלי והכימי. מערכת הלב וכלי הדם כולל מבנה הלב וכלי הדם והמערכת הלימפתית. מערכת הנשימה - מבנה הריאות ותהליכי האוורור ושחלוף הגזים.