הצעד הראשון בדרך להגשמת חלומות מתחיל כאן!

ללמוד אצלנו   קורסי הלימוד

רשימת הקורסים: קורסי בחירה

נקה
  • אנגלית מקצועית ומעשית - מתוקשב סינכרוני

    קוד הקורס: 170000951
    הערכת הקורס: פרזנטציה: 40%, תרגילי אמצע: 50%, השתתפות: 10%
    דרישות קדם: פטור באנגלית
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: חמישי, 17:30-19:00
    נקודות זכות: 3

     

    Nowadays, each job attracts hundeds of applicants and competition is stiff.  This situation is especially challenging for students who lack work experience in their chosen field of expertise.  Learn how to become an outstanding job candidate by writing an impressive and professional CV.  Learn how to pass the interview stage by gaining experience answering typical questions especially in English, which has become the new norm.  Learn how to perform effectively at work so that you can keep your new job.  This includes writing professional emails, interacting in fluent and professional English with the other employees in the office as well as clients, customers, the bank and in situations professionals encounter on a daily basis.  Learn how to create and deliver presentations, and to respond confidently to queries in the Q&A session.  This online synchronous course will provide your with these tools and much more.

     

    דרישות הקורס:

    נוכחות: חובה להיות נוכח ב- 80% בשיעורים ובמטלה השלישית והסופית

    מטלה 1: כתיבת קורות חיים – 20%

    מטלה 2: כתיבת דוא"ל – 15%

    מטלה 3: משחק תפקידים בתרחישים מעולם המקצועי – 15%

    מטלה סופית: הצגת פרזנטציה – 40%

    נוכחות, השתתפות ושיעורי בית – 10%

    ציון עובר: 60

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-Moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • תיעוד וצילום בקהילה

    קוד הקורס: 170000981
    הערכת הקורס: השתתפות פעילה, מעורבות בקהילה, מטלות אמצע ומטלה מסכמת
    דרישות קדם: פעילות בקהילה רציפה במסגרת מלגה – של המכללה, או של קרנות חיצוניות (פר"ח, ארתקאא, אימפקט, המינהל לסטודנטים עולים וכד').
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: רביעי, 17:00-18:30
    נקודות זכות: 2

    הקורס מתקיים באופן פרונטלי במכללה.

    תקציר הקורס:

    קורס המשלב לימודים תיאורתיים ומעשיים בתחום הצילום, עם מפגשים של הסטודנטים בקהילה (עם ילדים, קשישים, אוכלוסיות מיוחדות וכד') על מנת לחוות את הקשר בדרך נוספת  - בכתב ודרך עדשת המצלמה. בסיום הקורס יפיקו הסטודנטים ספר דיגיטלי עם סיפור הפעילות בקהילה.

    אין צורך בידע מוקדם בצילום. בקורס יפתחו הסטודנטים כישורים צילומיים בסיסיים באמצעות לימוד תיאורטי ומספר תרגילים מעשיים, ויישמו אותם בספר שיפיקו.

    נדרשת נוכחות חובה בכל שיעורים.

     

    מטרת הקורס:

    פיתוח היצירתיות של הסטודנט והחניך תוך כדי המסע המשותף וחיזוק הקשר עם החניך באמצעות החוויה המשותפת של הכתיבה והצילום, הפקת ספר עם תוכן משמעותי, איכותי וויזואלי.

     

    דרישות הקורס:

    השתתפות פעילות, הגשת תרגילים, דיווח איכותי על הפעילות – 60%

    פרויקט סיום – 40%

     

    ציון עובר בקורס: 55

    ציון עובר בכל אחד ממרכבי הקורס הינו תנאי מעבר של הקורס

  • 70 פנים לישראל: תרבויות מסורות ודתות – מהקראים ועד הצ'רקסים - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001301
    שם המרצה: ד"ר חן ברם
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: מתוקשב
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:

    בקורס נערוך הכרות עם קבוצות תרבותיות ודתיות שונות החיות בישראל, ובמקביל לזהותן הישראלית משמרות מסורות וזהויות עתיקות וייחודיות. נתמקד בקבוצות קטנות השומרות בקנאות על זהותן, ובה בעת משתלבות בחברה הישראלית. נדון גם ביחסים בין קבוצות אלה לסביבתן. נקדיש תשומת לב לאופן בו קבוצות אלו מאתגרות את החלוקות האתניות והדתיות המרכזיות בחברה הישראלית. 

    נלמד על: קראים | שומרונים | סובוטניקים ו'גרים' | צ'רקסים | דרוזים | בהאים | מארונים | אחמדים | משיחיים | ארמנים | ועוד. נלמד על סמלים, טקסים, גבולות אתניים ומרכיבי זהות שונים, ובה בעת נדון גם באתגר הכפול של שמירה על זהות ייחודית תוך השתלבות בחברה וכינון זהות ישראלית. 

    הקורס מאפשר למידה שבועית בזמנכם הפנוי, ומבוסס על קריאה של חומרים שונים, הרצאות מוקלטות, צפיה בסרטונים, השתתפות בפורומים וכתיבת תגובות על עבודות של חברים לקורס, ועוד. 

     

    דרישות הקורס: 

    נוכחות: לפחות פעם בשבוע בזמן שבוחר/ת הסטודנט/ית

    1. סקירה אחת אודות אחת הקבוצות הנלמדות – 30%
    2. בוחן אודות החומר הנלמד – 30%
    3. השתתפות בדיונים מקוונים וכתיבת תגובות לאורך הקורס –  40% (חובה - ציון עובר במטלה זו: 70)

    !    תוספת בונוס –  תרומה בהעלאת חומרים ורעיונות יצירתיים עד 5%

     

    ציון עובר בקורס: 55

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • האם מוכרים פוליטיקאים כמו במבה? השיווק הפוליטי בישראל ובעולם - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001431
    שם המרצה: ד"ר ברוך לשם
    דרישות קדם: אין
    סמסטר ב' ,
    יום ושעה: מתוקשב
    נקודות זכות: 2

    תיאור הקורס:

    התקשורת היא שחקן מרכזי וחשוב במערכת הפוליטית: סדר היום הפוליטי משפיע על סדר היום התקשורתי ובמקביל גם מושפע ממנו. בקורס נסקור נקודות השקה בין סדר היום הפוליטי לבין דעת הקהל, בין סדר היום התקשורתי לסדר היום הפוליטי, המדיני, הביטחוני ועוד.

    בקורס ייבחנו שיטות השיווק הפוליטי בישראל ובעולם. נסביר כיצד ניצחו פוליטיקאים כמו ג'ון קנדי, רונלד רייגן, ביל קלינטון וברק אובמה בארה"ב ומנחם בגין, יצחק רבין ובנימין נתניהו בישראל. בעיקר נתמודד עם השאלה אם כיום משווקים פוליטיקאים כמו מוצרים מסחריים לכל דבר. או, כלשון כותרת הקורס: האם מוכרים פוליטיקאים כמו במבה?

    תפוקות למידה:

    1.   להכיר את מערכת היחסים שבין המערכת הפוליטית לבין המערכת התקשורתית

    2.   להכיר את השיטות שבהן משתמשות המפלגות כדי להעביר את המסר שלהן לציבור

    3.   התלמידים יוכלו להשתמש בידע הזה, אם ירצו להשתלב במערכת הפוליטית

    4.   התלמידים יוכלו להשתמש בידע הזה, אם ירצו להשתלב במערכת התקשורתית

    5.   לתלמידים יהיו כלים להבין אירועים המתרחשים במערכת הפוליטית והתקשורתית

    דרישות הקורס

    1.   השתתפות בדיונים - 20% מציון הקורס

    2.   עבודת אמצע - 30% מציון הקורס

    3.   עבודת סיום - 50% מציון הקורס

    סטודנט שלא ישתתף בשלושת הדיונים הראשונים, יוצא מרשימת המשתתפים בקורס!

    ציון עובר: 55 

     

    *יתכנו שינויים והסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • מדיטציה, מדע ומה שביניהם

    קוד הקורס: 170001271
    דרישות קדם: אין
    סמסטר ב' ,
    יום ושעה: שני, 17:30-19:00
    נקודות זכות: 2

    קורס היברידי - שילוב של מפגשים פרונטליים ומפגשים מקוונים

    תיאור הקורס:

    מחקרים על אימון במדיטציית מיינדפולנס (קשיבות) מצביעים על שיפור בתפקודים קוגניטיביים, תפקודים רגשיים, תפקודים פיזיים, וקידום התנהגות גמישה ומודעת של המתרגל. הקורס יכלול היבטים תיאורטיים והתנסותיים.

    מטרות הקורס:

    • הסטודנט יכיר את הספרות המחקרית בנושאי הקורס.
    • הסטודנט יכיר תרגולים שונים מעולם המיינדפולנס – תנועה, ישיבה שקטה, התבוננות בנשימה, בתחושות הגוף ובחושים.

     

    דרישות הקורס:

    ציון עובר בקורס – 55

    • 10% מהציון: השתתפות פעילה ונוכחות חובה. בשיעורים מקוונים קיימת חובת הפעלת מצלמות.
    • 30% הציון: יומן אישי - רפלקציה על התהליך האישי של התרגול במהלך הסמסטר.
    • 60% מהציון: מטלה סופית – פרזנטציה על מחקר בתחום המיינדפולנס– ניתוח מאמר אקדמי על אחד מנושאי הקורס המרכזיים.

    פורמט ההגשה הנדרש: ההגשה תעשה כפרזנטציה כתובה בנוסף להצגה בכיתה.

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • הפסיכולוגיה של האינטרנט ורשתות חברתיות - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001291
    הערכת הקורס: עבודה מסכמת: 70%, מטלות באתר הקורס: 30%
    דרישות קדם: אין
    סמסטר ב' ,
    יום ושעה: מתוקשב
    נקודות זכות: 2

    תקציר הקורס:

    פסיכולוגיה דיגיטלית (Cyberpsychology) הוא תחום העוסק בהיבטים פסיכולוגיים של התנהגות המתווכת ע"י אמצעים טכנולוגיים. במסגרת הקורס נתוודע לתחום זה בפסיכולוגיה, ונכיר את האופן בו השימוש במרחב המקוון משפיע ומושפע מההתנהגות האנושית, ומדפוסי רגש וחשיבה.

    נתמקד באופן בו הטכנולוגיה השפיעה על תקשורת בינאישית, ועל האופן בו אנו מפתחים ומנהלים קשרים חברתיים. נתייחס לאופן בו משפיע העידן הדיגיטלי על היכרויות רומנטיות ומערכות יחסים.

    נבחן כיצד השימוש ברשתות חברתיות משפיע על הבריאות הנפשית באמצעות תהליכים פסיכולוגיים המתרחשים ברשתות אלו. וכן, את ההשפעה של הרשתות החברתיות על תהליכים קבוצתיים, פוליטיים וחברתיים.

     

    דרישות הקורס:

    הגשת מטלות לאורך הסמסטר: 30%

    עבודה סופית: 70% (ציון עובר במטלה הסופית: 60)

     

    ציון עובר בקורס - 55

     

    *יתכנו שינויים והסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • יזמות עסקית - מתוקשב סינכרוני

    קוד הקורס: 170001541
    הערכת הקורס: הצגת מיזם בכיתה, השתתפות פעילה ומטלות נוספות
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: שני, 17:00-19:30
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:

    הקורס מעניק לסטודנטים הזדמנות ייחודית להתנסות בתהליך היזמות בסביבה אקדמית. צוותים של סטודנטים יאתרו אתגרי שוק, יאמתו את צרכיו של הלקוח, יזהו את השוק בו הם פועלים ויכינו מצגת עבור משקיעים פוטנציאליים ותוכנית עסקית עבור המיזם תוכנית עסקית ליישום הרעיון.

    הקורס יציג תיאוריות הקשורות בחדשנות ויזמות ביחד עם מודלים יישומים לבחינת רעיונות יזמיים. הסטודנטים ינתחו את השוק ומאפייניו, יזהו ויעריכו פתרונות חלופיים ויפתחו מודל עסקי עבור הפתרון המועדף. הסטודנטים יפגשו עו"ד פטנטים וקניין רוחני וירחיבו את הבנתם לגבי ההיבט המשפטי של המיזם.

    מטרות הקורס:

    1. הקניית ידע תיאורטי בתחום חדשנות ויזמות

    2. הקניית מושגי יסוד בתחום היזמות

    3. הכרה ושימוש במודלים וכלים יישומיים בעולם היזמות

     

    תפוקות למידה:

    עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    1. לתאר את תחום היזמות העסקית והשפעתו על הכלכלה בארץ ובעולם

    2. לפרט תיאוריות בעולם היזמות

    3. לנתח הזדמנויות עסקיות באמצעות מודל הצעת הערך

    4. למפות הזדמנויות עסקיות ע"ג מטריצת הערך ולהעריך את כדאיותם הכלכלית

    5. להעריך ולנתח מיזמים ולהציע פתרונות אלטרנטיביים לאתגרים קיימים

    6. לחוות ולהתנסות בתהליך היזמות משלב הרעיון ועד להצגתו בפני מקבלי החלטות לצורך גיוס משאבים

     

    אופן ההוראה:

    ההוראה בקורס הינה מקוונת ומשלבת מפגשים א-סינכורניים ומפגשים סינכרוניים. חלק מהחומר התיאורטי יועבר באופן א-סינכרוני ויאפשר לימוד בקצב אישי ופעיל של הסטודנטים תוך התקדמות בעזרת ביצוע משימות אישיות לצד מפגשים של כלל הסטודנטים ועבודה בקבוצות. נוכחות חובה בשעור ראשון לצורך היכרות והסבר על הקורס. נוכחות חובה עם מצלמות פתוחות בפגישות אישיות עם הצוותים, בהרצאה אורח ובמצגת סיום.

     

    דרישות הקורס:

    במהלך הסמסטר ידרשו הסטודנטים להגיש משימות לפי הפירוט הבא:

    20% מהציון  -  זיהוי הזדמנויות ניתוח ע"י מודל הצעת ערך (ציון קבוצה)

    15% מהציון  -  מיפוי הזדמנויות ע"ג מטריצת הערך (ציון קבוצה)

    30% מהציון  -  מצגת מיזם בפורמט של סרטון (ציון אישי לכל סטודנט)

    35% מהציון  -  רפלקציה אישית על תהליך היזמות

     

    ציון עובר בקורס: 55 

     

    * יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר

  • הקמה וניהול של העסק הקטן (אוריינטציה עסקית כלכלית) - מתוקשב סינכרוני

    קוד הקורס: 170001111
    שם המרצה: ד"ר רענן קופ
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: רביעי, 17:00-19:30
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:

    לימוד והבנה של מכלול הידע והמורכבות בהקמה וניהול של עסק קטן, כולל הצד הכלכלי, הפיננסי, חוקי המס, רגולציה, דיני עבודה, פיננסים, הטבות ומידע רחב. 

    תפוקות למידה:

    1. הבנת סוגי ההתאגדויות העסקיות השונות - הסטודנט יכיר ויוכל לזהות את סוגי ההתאגדויות השונות

    2. הכרת הגורמים הרגולטוריים הרלוונטיים להקמה וניהול עסק – הסטודנט יבין, יכיר וידע להתנהל מול הגופים הרגולטורים המפקחים והמקיפים את העסקים

    3. קריאה והבנת דו"חות עסקיים כולל נורות אזהרה - הסטודנט יהיה מסוגל לקרוא דוחות עסקיים סטנדרטיים ולזהות דרכם סימני אזהרה

    4. התוודעות למורכבות בניהול עסק קטן- הסטודנט יבין את רובדי העסק השונים ויבחין בבעייתיות הקשורה דווקא לעסק הקטן ("מודל צ'צ'יק")

    5. הסטודנט יקבל כלי ניהול המסייעים במעבר מעסק קטן לעסק בשליטה מרחבית (זיכיונות, ניהול משנה)

     

    דרישות הקורס:

    מטלת אמצע - 20%

    מבחן סיום - 80% (ציון עובר במבחן הסופי: 60)

                                               

    ציון עובר בקורס: 55

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

     

  • מוח ולמידה - שיפור הזכרון וההישגים בלימודים ובחיים - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001661
    הערכת הקורס: מטלת סיום: 50%, בחני אמצע: 20%, מטלת אמצע: 30%
    דרישות קדם: אין
    סמסטר קיץ ,
    יום ושעה: מתוקשב
    נקודות זכות: 2

    תקציר הקורס:

    החל משנות השמונים, מחקרים חדשניים מלמדים על יכולת ההסתגלות האינסופית של המוח. ההבנה הזו של גמישות המוח היא קריטית על מנת לשפר את הזיכרון ולמקסם את היכולות הלימודיות והמקצועיות. במסגרת הקורס נעסוק בשלושה נושאים מרכזיים. הנושא הראשון הוא הזיכרון, בחלק זה נלמד על מה שהופך אנשים רגילים לבעלי זיכרון יוצא דופן, תעתועי הזיכרון וכל הדרכים לשיפור הזיכרון בתחומי החיים השונים. בחלק השני, נעסוק במצוינות ובשכלול היכולות המוחיות ההכרחיות למצוינות ויצירתיות. בחלק זה נלמד על המאפיינים של אנשים שהם מצוינים בתחומם, הדרכים להצטיין במבחנים ולהתמודד עם חרדת ביצוע ועל חקרי מקרה של אנשים שהצליחו. בחלק האחרון של הקורס נעסוק בנוירו-פלסטיות של המוח ובמוטיבציה, חלק זה יהיה מבוסס על מחקריה של פרופסור קרול דווק מאוניברסיטת סטנפורד. בסיומו של הקורס, הסטודנט יוכל לשפר את הזיכרון, מיומנויות הלמידה והיכולת שלו להצטיין ולהצליח, זאת על סמך המחקרים החדשים ביותר בתחום.

    הקורס הוא מתוקשב א-סינכרוני והוא כולל שימוש בתכני למידה מגוונים, בכלל זה, סרטונים, מצגות, פורומים, בחנים אמריקאים לבדיקה עצמית ועוד.

    דרישות הקורס: 

    מטלת אמצע - 30%

    ביצוע בחנים אמריקאים באתר הקורס - 20%

    מטלת סיום - 50%

    ציון עובר בקורס - 55

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • חישה, תפישה וזכרון - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001441
    דרישות קדם: אין
    סמסטר קיץ ,
    יום ושעה: מתוקשב
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:

    התפישה של העולם סביבנו היא אחד הכישורים האינטואיטיביים וחסרי המאמץ ביותר, שיש לכל אחד מאיתנו, ויחד עם זאת, זוהי אחת התעלומות הגדולות ביותר של מדעי המוח.

    כיצד אנו תופשים את העולם שסביבנו? האם אנו תופשים את העולם כמו שהוא? האם כולנו תופשים את העולם באותו אופן? אלו דברים משפיעים על התפישה שלנו ומתי התפישה עשויה להשתבש? מה קורה לאדם שאינו מקבל מידע חושי מסוים?

    בנוסף ניגע בנושא הזיכרון - אלו זיכרונות יש לנו? האם כל חוויות חיינו נמצאות במוחנו? היכן במוח נמצא הזיכרון? אלו אסטרטגיות מסייעות לנו לזכור טוב יותר? מה קורה במוחם של אנשים שמאבדים את זיכרונם?

    עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    לתאר את תהליך החישה, מרמת תאי הרצפטור ועד רמת המוח.

    ליישם את הידע שרכש בנוגע להבדלים בין חישה לתפישה בדוגמאות מחיי היומיום שלו.  

    לנתח את הקשר בין פגיעות באיזורים תפישתיים לבין התוצאה ההתנהגותית והתפישתית.

    להשוות בין מרכיבי החושים השונים ובין חישה ותפישה בבעלי חיים שונים.

    לתאר את הבסיס המוחי של זיכרון והפגיעות בו.

    ליישם את הידע בנוגע להפעלת אסטרטגיות זיכרון שונות בחיי היומיום.

    ליישם עקרונות של בניית ניסוי פסיכופיזי לבדיקת זיכרון.

     

    דרישות הקורס:

    הקורס יועבר כקורס מקוון, כאשר הסטודנטים מבצעים מדי שבוע משימת היכרות עצמאית עם החומר שתכלול עבודת חקר ולמידה מודרכת באתר.

    אופן למידה זה מאפשר לתלמיד להתוודע ולרכוש מיומנויות של למידה עצמאית, ומאפשר לדיונים בפורומים באתר, המבוססים על ידע שרכשו התלמידים, לעסוק בביצועי הבנה, ניתוח וסינתזה גבוהים יותר.

    פירוט הערכה:

    3 בחנים לאורך הסמסטר – 30%

    מתוך 3 הבחנים, הבוחן הראשון הוא מטלת נוכחות - חובה להגיש אותו עד סוף השבוע השלישי לקורס על מנת להמשיך את לימודיך בקורס (10%)   

    מבחן סופי – 70%

     

    נוכחות: הקורס הינו א-סינכרוני. נדרשת קריאה, צפייה וביצוע המטלות מידי שבוע.

    מטלה 1: 10%

    מטלה 2: 10%

    מטלה 3: 10%

    מבחן סופי : 70%

    ציון עובר במבחן/ מטלה סופית: 55

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.