אות המכללה האקדמית הדסה למצוינות

28/06/2023

לראשונה: אותות הצטיינות הוענקו על-ידי המכללה האקדמית הדסה ירושלים לאנשי ונשות ציבור מחוללי שינוי בזירה הציבורית, בין  זוכים: דורון אלמוג- אלוף במילואים, יושב ראש הסוכנות היהודית ויושב ראש הכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן", ד"ר עליזה בלוך- ראשת עיריית בית שמש, ד"ר מורית בארי - מנהלת כללית של בית החולים אלי"ן,

 

פרופ' ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה האקדמית הדסה: "מקבלי האותות הם מצוינים בכל רמ"ח איבריהם שלאורך שנות פעילותם הציבורית והמקצועית ידעו לחבר בין הצטיינות לבין עשייה למען החברה. אני רוצה להודות להם על פעילותם לטובת החברה בישראל ועל היותם סמל, דוגמא ומופת לכולנו".

"המכללה האקדמית הדסה ירושלים ממשיכה לחזק את מעמדה כמוסד אקדמי מוביל ומצטיין בישראל, טקס מרגש זה הינו חלק  מהמחויבות הרחבה שלנו למצוינות, השכלה ולתרומה לחברה. בכוונתנו להמשיך לעודד ולקדם עשייה מרתקת וחשובה בזירה הציבורית, לתועלת החברה והעתיד של כולנו."

 

 

 

דורון אלמוג- אלוף במילואים, יושב ראש הסוכנות היהודית ויושב ראש הכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן", ד"ר עליזה בלוך- ראשת עיריית בית שמש, וד"ר מורית בארי - מנהלת כללית של בית החולים אלי"ן, זכו באות המכללה האקדמית הדסה למצוינות.

 

דוד ברודט- ממסיידי המכללה ולשעבר יושב ראש הועד המנהל זכה באות יקיר המכללה וסולימן מסוודה- עיתונאי ומגיש הטלוויזיה בכאן 11 זכה באות הבוגר המצטיין. אותות  ההוקרה  הוענקו, לראשונה , על ידי המכללה האקדמית הדסה ירושלים באירוע חשוב שמטרתו לעודד עשייה בזירה הציבורית ולהוות דוגמא לעשייה ציבורית איכותית במגוון תחומים.

 

במעמד מרגש וחשוב לקראת סיום שנת הלימודים, קיימה המכללה האקדמית הדסה ירושלים את טקס המצטיינים הראשון שלה. בטקס, הוכרזו ופורסמו אנשי ציבור מצטיינים ומובילים בזירה הציבורית, שהצליחו להשפיע ולשנות את פני החברה בצורה מרתקת. זוהי העת בה מתקיימת הערכה מיוחדת  המסמלת את מחויבותה של המכללה לעודד ולקדם עשייה חברתית בזירה הציבורית. תלמידי המכללה התרגשו מההזדמנות לשתף פעולה ולפגוש אנשי ציבור מובילים שהשפיעו ומשפיעים בתחומים שונים בחברה.

 

  • אות המכללה האקדמית הדסה למצוינות הוענק לאלוף במילואים דורון אלמוג.

אלוף אלמוג הוא יושב ראש הסוכנות היהודית ויושב ראש הכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן".

 

ועדת הפרס סברה כי אלוף במילואים דורון אלמוג ראוי לאות המכללה האקדמית הדסה למצוינות, לאור תרומתו רבת השנים לחברה ולמדינה, לאור חזונו להקים יש מאין כפר שיקומי בחולות הדרום, לאור דבקותו העיקשת במשימה על אף כל המכשולים, לאור דמותו שהיא סמל לחזון, לנתינה ולאהבת הזולת ולאור פעילותו להצלת חיי אדם, הן כאיש צבא והן כפעיל חברתי.

 

  • אות המכללה האקדמית הדסה למצוינות הוענק לד"ר עליזה בלוך, ראשת העיר בית-שמש.

ד"ר בלוך היא ראש עיריית בית שמש.

 

ועדת הפרס סברה כי ד"ר עליזה בלוך ראויה לאות המכללה האקדמית הדסה למצוינות לאור תרומתה רבת השנים לחברה ולמדינה. לאור אמונתה הבלתי מתפשרת בתלמידיה וביכולותיהם, ולאור יכולותיה בהנהגת עיר מורכבת כבית-שמש, לאור חזון חינוכי, חברתי ואנושי של בניין גשרים בין בני אדם, גשרים החוצים מגזרים ואמונות ומחברים בין הלבבות.

 

  • אות המכללה האקדמית הדסה למצוינות הוענק לד"ר מורית בארי.

ד"ר בארי היא המנהלת הכללית של בית החולים אלי"ן, המרכז לשיקום ילדים ונוער בירושלים. בנוסף, מנהלת את המרפאה הרב תחומית לתינוקות וילדים עם הפרעות האכלה.

 

ועדת הפרס סברה כי ד"ר מורי בארי ראויה לאות הדסה למצוינות, לאור תרומתה רבת השנים לעולם הרפואה והבריאות בישראל, לאור יוזמותיה החדשניות שהביאו לקידום הרפואה השיקומית, ולאור תרומתה לתחום הכשירות התרבותית בבריאות, וכן בזכות תרומתה רבת השנים לחברה ומדינה, ובפרט לעיר ירושלים.

 

  • אות הוקרה מיוחד של המכללה האקדמית הדסה על מפעל חיים הוענק למר דוד ברודט, אשר כיהן שנים ארוכות כיושב ראש הוועד המנהל של המכללה והיה ממייסדיה.

ברודט היה האיש שדחף והוביל את הקמת המכללה האקדמית והפיכתה ממכללה פרטית לציבורית המוכרת ומפוקחת על ידי המל"ג. במסגרת הפעילות קידם את הנגשת האקדמיה לאוכלוסייה הירושלמית, עידוד סטודנטים רבים שבאו ללמוד בה מחוץ לעיר, פתיחת דלתות ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות נוספות כדוגמת, סטודנטים שהנם דור ראשון להשכלה, צעירים מהחברה הערבית וגם צעירים מהחברה החרדית (תכנית המח"ר – הגדולה ביותר בישראל). 

 

ועדת הפרס מצאה כי דוד ברודט ראוי לאות הוקרה מיוחד על מפעל חיים לאור תרומתו המשמעותית רבת השנים למכללה האקדמית הדסה, על תרומתו לחברה ולמדינה ובמיוחד לעיר ירושלים, למוסדות החינוך, הבריאות והתרבות שבה, על עשייה של עשרות שנים למען סטודנטים שהם דור ראשון להשכלה אקדמית, על נתינה מכל הלב, שאינה פוסקת זה שנים.

 

  • אות הבוגר המצטיין של המכללה האקדמית הדסה הוענק  לעיתונאי ומגיש הטלוויזיה סולימן מסוודה, בוגר החוג לפוליטיקה ותקשורת במכללה.

סולימאן מסוודה הוא תושב מזרח ירושלים היחיד המכהן בצמרת מערכות התקשורת הישראליות.

 

ועדת הפרס מצאה כי סולימן מסוודה ראוי לאות הסטודנט המבטיח בזכות הישגיו בתקשורת הישראלית, לאור ערכי ההתמדה, והמצוינות האישית שלו.

 

פרופ' ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה האקדמית הדסה:

 

"מקבלי האותות הם מצוינים בכל רמ"ח איבריהם שלאורך שנות פעילותם הציבורית והמקצועית ידעו לחבר בין הצטיינות לבין עשייה למען החברה. אני רוצה להודות להם על פעילותם לטובת החברה בישראל ועל היותם סמל, דוגמא ומופת לכולנו".

"המכללה האקדמית הדסה ירושלים ממשיכה לחזק את מעמדה כמוסד אקדמי מוביל ומצטיין בישראל, טקס מרגש זה הינו חלק  מהמחויבות הרחבה שלנו למצוינות, השכלה ולתרומה לחברה. בכוונתנו להמשיך לעודד ולקדם עשייה מרתקת וחשובה בזירה הציבורית, לתועלת החברה והעתיד של כולנו."

 

 

צילום: שחר רגב