הרצאה של נציגי "סיגמה-אולדריץ" בקורס יישום של הביוטכנולוגיה

27/03/2017 | umb://document/11159925f9484746b84f5195ec097b78

במסגרת הקורס "אפליקציה ויישום של הביוטכנולוגיה והביואינפורמטיקה" בחוג לביוטכנולוגיה, מתארחים מרצים מתחומים שונים של התעשייה הביוטכנולוגית. בהרצאות מקבלים הסטודנטים מידע לגבי הרקע הביוטכנולוגי של החברה וכיצד ניתן ליישם באופן מסחרי את הידע הביולוגי.

בשבוע שעבר התארחו במסגרת הקורס שני נציגים ממפעל הפרמנטציה של Merk (סיגמה-אולדריץ) בירושלים – מר זאב מליוטין, וד"ר וודים קוטליאר.

מר זאב מליוטין, סיגמה-אולדריץ

מליוטין פתח את הרצאתו וסיפר כי הוא בוגר מחזור שני של החוג לביוטכנולוגיה במכללה. לאחר סיום לימודיו במכללה השלים תואר השני בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בתחום הביוכימיה, עבד בחברת start-up קטנה, ולפני שנתיים עבר לעבוד במפעל של סיגמה בירושלים (שנרכשה על ידי Merk). הוא הסביר בקצרה על מהות חברת Merk בה הוא עובד כיום – חברה בינלאומית זו פועלת בשלושה מישורים עיקריים: טיפול רפואי, ייצור חומרי גלם ומדעי החיים. מוצרי החברה משמשים למחקר מדעי בתחומים שונים כמו – כימיה, ביולוגיה, ביוטכנולוגיה, וכן בתעשייה. כמו כן, סיפר בהרחבה על תפקידו במפעל – לאחר שהתחיל כטכנאי מעבדה התקדם וכיום משמש כראש צוות במחלקה לניקוי והפקת חלבונים. הוא ציין את השלבים השונים בהפקה וניקוי החלבונים, הציג את המכשירים המשמשים את מחלקתו, וכן את הקשיים העומדים בפני המחלקה בכל אחד מהשלבים השונים בתהליך. לבסוף, ציין בפני הסטודנטים את האפשרויות השונות העומדות בפניהם בקבלה לעבודה במפעל הפרמנטציה בירושלים, ובמקומות עבודה דומים.

ד"ר וודים קוטליאר, סיגמה-אולדריץ

את החלק השני של ההרצאה העביר ד"ר וודים קוטליאר. ד"ר וודים קוטליאר משמש כיום כראש מחלקת פרמנטציה ובידוד מולקולות אורגניות קטנות במפעל. בהרצאתו התמקד בשלבים השונים בתהליך הייצור, תוך מתן דוגמאות והצגת תוצאות מתהליכי ייצור שבוצעו בעבר במחלקתו.

ההרצאות היו מעניינות והסטודנטים הביעו עניין הן לגבי התהליכים השונים והן לגבי אפשרויות השתלבותם בעבודה. הם נחשפו לדרך בה הידע הנרכש במהלך הלימודים לתואר בא לידי ביטוי בייצור בתעשייה.

צילמו וכתבו יאנה חוליס ונופר פינקר, סטודנטיות שנה ג' בחוג לביוטכנולוגיה.